Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 610 ggr
Mimmiih
0

Hur?

Hur ska man göra om man vill att kaninen inte ska undvika en när man ska ta upp dom ur hagen? Frallan gör så hela tiden, men kan inte äns klappa henne, så skuttar hon iväg. Kan man få bort det?

Mimmiih
0

Är det olika från kanin till kanin?     Någon?

Mysofi
0

Undrar lite jag också för så brukar Hilda vara ibland…

Tisdus
0

Nja, man måste vara lite bestämd för att få sin vilja fram med envisa kaniner. :P De flesta är så där när de tror att "nu kommer hon ta upp mig och sätta in mig i buren igen". Träna! Sitt i hagen (om det går) Lyft upp, klappa, sätt ner, lyft upp, klappa, sätt ner… Gör så (inte för ofta bara för då blir kaninen irriterad), till sist förstår det att den kommer få hoppa ner på marken igen. :)

Lippo
0

Molly gör alltid så, du kan ta en godis och ge henne och klappa henne samtidigt inne i hagen så kanske hon förstår att du inte är "farlig".

Molly var rädd för mig i början när jag skulle ta upp henne men när jag gjorde som jag skrivit ovan så gick det bättre :)

Mimmiih
0

Tack för hjälpen, ska genast tästa tipsen!  ,)

sputtnick_plexus
0

Ta med något gott till henne=)

Flippa
0

Det ska jag också prova! För Filippa gör också så :/

Sosso
0

bra tips? (;

Mimmiih
0

funkar bra!   hon har redan bättrat sej lite!   :D

Lippo
0

#9 Vad bra :D

KvirrZ
0

#9 vad kul :)

- Mvh Emma

sputtnick_plexus
0

Du kan ta med dej nått gott nån gång, och om hon kommer fram till dej så ger du henne det, :) Men annars så går du fram till henne, och om hon inte går iväg så ger du det till henne. Men om hon går iväg så ger du henne det när du har fått fast henne.

Clariiz
0

Jag ger mitt vanliga tips? :P

Sitt i buren med kaninen (om det går) och bara sitt. Låt henne inspektera dig. När hon kommer klappa inte rör inte på något sätt utan låt henne inspektera. När hon tröttnar och hoppar iväg sitt kvar en liten stund och gå sedan. Efter några gånger/dagar börja ge henne godis och börja försiktigt klappa henne. Sedan börja lyfta henne osv.

Sedan kan du alltid göra det till en vana att ge henne någon gott i form av grönsaker/frukt eller liknande när du kommer. Hon kommer då koppla ihop dig med något got. Vilket gör att hon kommer vänta och sitta vid öppningen när du kommer.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com