Tips på bra höhäck
tips? på bra höhäck sökes! Mina kaniner bara river ner allt så det blir en stor höhög nedanför.
Grön
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Motivering?
Frågan var en annan nyss: "Vad är din favoritfärg?"
Vad hände?
Menade ni färg på kaniner?
cerise
Ja #6 inte handlade tråden om höhäck från början utan det var en fråga "Vilken är er favoritfärg"?… Hur lyckades du ändra på trådens namn t o m?
Fast denna tråd ligger i kanin i fokus, och handlar om höhäckar, inte färger.
Någon som har tips? om en bra höhäck där inte så mycket hö hamnar utanför, och som inte är så lätt att riva ner?
Jag använder inte höhäck utan slänger bara in höt i ett hörn xD så jag har inget och komma med.
Jag har använt mig utav hö-bollar. Inte blivit mycket nerdraget då men samtidigt får man nog fylla på dem ofta.
Kollat på granngården? De har någon som är på ben.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tog en championback, delade den på mitten, sågade av stödkanterna och satte upp den med ståltråd på burens utsida så gallret till buren agerar slowfeedingnät och att championbacken är ganksa tät i sitt rutmönster gör att det inte strösslar så mkt hö utanför och jag kan fylla på utan att behöva öppna buren (vilket är bra om kompisen som passar katterna ska fylla på mat och vatten så slipper han öppna då han är rädd för kaniner :P)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Förvaringskorg/sopkorg från Börjes Tingsryd (Hästshop), superbra! Finns på fler ställen men var billigast på Börjes.
Satinea's kaniner - uppfödning av dvärgvädur rex, satin, satinrex
#11 Höbollar har jag också haft, men ja, de får fyllas på väldigt ofta!
#12 Ska kolla Granngården!
#13 Det är smart, fast det är så tätt nät på min bur, så det funkar tyvärr inte att ha höhäcken på utsidan.
#14 Ska kolla upp!