Två bröder, vänner igen?
Nu i somras så bråkade alla de tre kaniner vi hade, bröderna Lakrits och Xtra och deras pappa Bambo alla bodde i samma rum men i olika burar så att man kunde se varandra. På hösten så flyttade min syster till en annan tag för att gå gymnasium och tog med Bambo för att bo där med henne och sedan dess har Xtra och Lakrits bott som vanligt men jag tog ut kaninerna samtidigt fast jag höll de skillda men de råkade komma ihop och då hände följande: de luktade på varandra och sedan började Lakrits slicka Xtr! Är det normalt att efter ett år av bråkande så blir det helt plötsligt vänner igen (detta har hänt flera gånger) ? Hanar brukar väl alltid slåss? (Ingen av dem är kastrerade)
Till en annan stad*
Normalt eller inte kan jag inte svara på men jag skulle vara försiktig med att kalla dem vänner, du hade kanske bara tur att de inte rök ihop just den gången?
Jag jag skulle behandla dem som två okastrerade hanar, inte bröder eller vänner, och alltså inte låta dem träffas igen.
Ja med det är faktiskt bröder på riktigt, och jag behandlar dem som två okastrerade hanar, men tack för att du svarade. Vi håller isär dem, det gör vi men jag undrade bara varför de skickade varandra, jag tyckte det verkade lite märkligt att de gjorde det, det var allt jag undrade.
#2 fast ordet "vänner" passar nog inte in, det kan jag hålla med om :)
Sällan hanar går att ha ihop tyvärr.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.