Gnager på galler
Jag har en innekanin som sliter i sitt galler så han tappar tänderna han har mängder med aktiveringsaker och springer flera timmar fritt. Veterinären säger att man kan sätta upp plajvod i buren men då kommer han ju inte se ut :( och det ser inte så snyggt ut :( men då tänkte jag att jag ska sätta upp en massa saker i gallret som till exempel bollar av pinnar och andra saker som är bra att gnaga på då till min fråga vad ska jag binda fast sakerna med? Tråd/Snöre? Och vad för sorts, för det får ju inte vara så att han skadar sina tänder på grund ut av tråden/snöret. Tack på förhand!
(tänk på att göra en lämplig rubrik).
Hur mycket aktiveras kanin och hur stor yta?
Ja plywood blir lite instängt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Han aktiveras som absolut minst 3-4 timmar per dag vissa dagar sitter han inte i buren alls. Å då har han fri tillgång till en massa leksaker (det har han naturligtvis i buren oxå) hela köket, hallen och toaletten i bland.
#2 Variera leksakerna istället? Tror det blir roligare samt möblera om i buren då och då?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har han tappat tänderna? :)
Ett liv utan djur är inte värt att leva
Men om han tappar tänderna är det väl bättre att buren blir mindre snygg och hans tänder blir bra? Eller? o.o
Jag gör om i hans bur en gång i veckan. Ja han stiger av dom :( självklart vill jag att hans tänder ska bli bra men sätter man upp plajvod så är det inte så lätt att bita på plajvoden å han måste bita med sina framtänder så att han nöter dom rätt å då kom jag på att det kanske är smart att klänning gallret i olika leksaker å pinnar som går att bita i och är bra att bita i