Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 881 ggr
sannadetejag
0

Gnager på galler

Jag har en innekanin som sliter i sitt galler så han tappar tänderna han har mängder med aktiveringsaker och springer flera timmar fritt. Veterinären säger att man kan sätta upp plajvod i buren men då kommer han ju inte se ut :( och det ser inte så snyggt ut :( men då tänkte jag att jag ska sätta upp en massa saker i gallret som till exempel bollar av pinnar och andra saker som är bra att gnaga på då till min fråga vad ska jag binda fast sakerna med? Tråd/Snöre? Och vad för sorts, för det får ju inte vara så att han skadar sina tänder på grund ut av tråden/snöret.  Tack på förhand!

Fridaaaa
0

(tänk på att göra en lämplig rubrik). 

Hur mycket aktiveras kanin och hur stor yta?
Ja plywood blir lite instängt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sannadetejag
0

Han aktiveras som absolut minst 3-4 timmar per dag vissa dagar sitter han inte i buren alls. Å då har han fri tillgång till en massa leksaker (det har han naturligtvis i buren oxå) hela köket, hallen och toaletten i bland.

Fridaaaa
0

#2 Variera leksakerna istället? Tror det blir roligare samt möblera om i buren då och då?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kanin och häst
0

Har han tappat tänderna? :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

tasteofmermaid
0

Men om han tappar tänderna är det väl bättre att buren blir mindre snygg och hans tänder blir bra? Eller? o.o

sannadetejag
0

Jag gör om i hans bur en gång i veckan. Ja han stiger av dom :( självklart vill jag att hans tänder ska bli bra men sätter man upp plajvod så är det inte så lätt att bita på plajvoden å han måste bita med sina framtänder så att han nöter dom rätt å då kom jag på att det kanske är smart att klänning gallret i olika leksaker å pinnar som går att bita i och är bra att bita i