Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1803 ggr
MsSofieG
0

Knölar i öronen?

Hej jag har de senaste dagarna märkt knölar i min hermelinkilles öron. det känns undefär som om en pärla skulle ligga under huden i hans öron. Han har en i varje öra på olika ställen, den största av knölarna ligger längst ut i örontoppen i ena örat och den mindre av dom är mitt i längden på andra örat. 

Någon som har någon idé om vad det möjligen kan vara eller har haft likadana knölar på sin kanin? Veterinären ska vi till oavsett men tänkte kika om någon här har erfarenhet så jag kan komma till veterinären lite förberedd.

farvendal
0

bett? är de hårda eller mjuka?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

MsSofieG
0

Jag misstänkte bett först men det är ingen skorpa eller ärr alls :/ De är hårda knölar ungefär som om huden under knölat ihop sig till en boll. Han reagerar inte allt för mycket när jag är där och pillar, bara lite när jag "klöste" lite lätt över en av dem.

taxidriver142
0

Jag har själv haft en kanin med liknande knölar i öronen. Det visade sig vara helt ofarliga talgkörtlar som inte behövde åtgärdas på något sätt.

wonderland
0

Rådfråga med veterinären, alla är inte utbildade veterinärer och kan ge ett korrekt utlåtande. Finns många kunniga människor här men för säkerhetsskäl så hör med en utbildad veterinär. :)

MsSofieG
0

#3 Åh så skönt att höra, håller tummarna för att det är något sånt.

#4 Som jag skrev i orginalinlägget så ska vi till veterinär, bara jag som vill veta om någon annan har erfarenhet och vad jag möjligen ska förbereda mig på hos veterinären.