Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 900 ggr
Cochon
0

Varför inte baljväxter?

Hej hej, någon som vet varför man inte bör ge baljväxter till kaniner? //:Nanna

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

tlover
0

Både ska det vara lite för proteinrikt och sen så kan det ge gaser vilket inte är bra för kaniner.

I alla fall vissa växter som är baljväxter (kråkvicker, klöver m.m. det gröna och blommorna)kan man ge utav men extremt försiktigt i början.

l'm back

Cochon
0

#1 AHA! Det är därför! 😃 Tack så mycket, känns mycket enklare att undvika vissa fodermedel när man vet anledningen. =) 

Men så detta betyder att foder med ärtplättar och/eller johannesbröd inte bör ges till kanin? :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.

tlover
0

#2 Jag skulle inte göra den, jag har däremot hört om folk som ger torkade, tillplattade ärtor till kaniner men jag skulle som sagt inte själv göra det.

l'm back

Cochon
0

#3 Ok, då ska jag inte börja blanda ner några ärtplattor eller johannesbröd i mina kaniners mat iheller. 😛