Kaniner och golv!
Hur hanterar era kaniner golv, tex parkett/klinkers/laminat?
Min hona gillar, som de flesta kaniner, inte hårt golv. Jag har tre mindre mattor i vardagsrummet, och hon tar långa språng mellan mattorna, ser så kul ut! Inte nudda golv, typ 😃
Bryr sig inte, liite läskigt är det väl allt o helst är man på mattan men är matte på golvet så ja då får man väl ta tag i sig själv och traska dit :P
Min holländare kvittar det för vilket underlag det är, såklart det är lättare att rusa på matta men hon har ingen tvekan på att gå på vanligt hårt golv. Min hermelin dock, han vägrar golv! Hoppar mellan mattor gör han inte heller så honom får man flytta med sig själv om man ska byta rum och dyl ^^ Men oftast håller de båda sig i sin kaninhörna, det är ju där allt gott finns :)
Kolan bryr sig inte om ifall det är matta el golv men racar på mattorna. Men hon ligger nästan alltid och vilar på hårt underlag. Golvet el taket på sitt hus.
En del kaniner vill inte alls gå på hårda golv, medan andra kaniner inte alls har något problem med det. Det är alltså helt individuellt.
Min frasse hatar trägolv, men bor på mattor.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Hermelinen totalt hatar golv, vilket är väldigt positivt då man kan ha buren öppen dygnet runt utan att behöva oroa sig för vandalisering ;) Han har en matta att skutta på, ungefär lika stor som buren så han har gott om plats. Han blir lite som bambi på hal is när han ska verka cool och ge sig ut på golvet (vilket bara händer när jag råkar lägga smutstvätt för nära mattan).
Antar att det ofta har med tyngden att göra. En hermelin väger inte jättemycket och att gå på ett halt golv är som att gå på is, medan en tyngre säkert kan tänka sig att gå då de får bättre grepp. Men helt klart är det individuellt också.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto