Genetik
Är det någon som vet en sida där man kan lära sig om genetik?
Jag vill ocså gärna ha en sida där man väljer 2 färger och ser vad ungarna kommer få för färg. Altså som den här sidan -här- fast men kaniner, alternativ gerbiler. mEn gärna andra djur också :)
Jag tycker det verkar både roligt och spännade att kunna rpova olika kombinationer samtidigt som man lär sig om genetik :)
Någon som har bra sidor?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Nej, tyvärr :( Du får googla antar jag. Eller läsa dom artiklarna som finns här ^^ Vet dock ingen sida där man kan korsa färger, men det kan du ju göra i det där korsningschemat jag ställde upp. Fast då är det ju en del jobb själv :P Lättare att skriva in på internet såklart men… Jadu. Kan nog inte hjälpa dig så mycket tyvärr :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Vet tyvärr ingen sån sida, den skulle vara bra ^^
- Mvh Emma
Här hittade jag en bra sida när jag googlade litegrann, dock så är den på danska.
http://www.kaninbjerget.dk/indhold/avl-genetik/farvekoder.htm

Det är ganska dåligt med genetiksidor på nätet. Men det finns säker massor med böcker ;)
Alla någorlunda bra sidor är på danska, norska eller finska typ .. Har jag kommit på xD '
#5: Eller tyska! :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#6 Precis;)

Finns massa böcker om det har jag för mig.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Haha, kan det inte iaf vara på engelska xD
- Mvh Emma
Okej, jag har googlat en hel del :P jobbigt att kolla igenom miljoner med sidor man får upp :P
Den danska sidan funkade inte för mig :P
#3; Ja, måste ha dålig humor för jag började gapskratta åt ditt inlägg. dock så var den på danska.. xD hahaha.
får väll googla lite mer :/
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com