Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 494 ggr
Theresehj
1

Kanin "städar" bort allt spån

Våran kanin verkar inte gilla spån! Han städar bort allt genom att trycka upp det i hörnena och ligger endast där det inte finns något spån. Han har en toalettlåda som han är väldigt noggrann med att gå på så buren i sig är riktigt ren och fin :) Är detta normalt? Borde vi byta ut spånet mot något annat?

rebeccajansson
0

Byt ut mot halm

Frosstis
0

Min kanin gör också så, har knappt någon spån i buren förutom i lådorna och runtom lådorna för han kissar utanför också, ska köpa mattor snart o ha i buren istället förutom på typ en plätt så han kan välja vad han vill ligga på..

Cindy S
0

Min sötnos brukade göra likadant, men gillar att gräva ibland. Jag har nu mattor, toalåda och en gräv/lekkartong med spån, hö och kartong.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Linsenhejhej]
0

Så gjorde min kanin också. Nu har jag ett lager halm ovanför spånet, och då går det bra.

[SisselaJ]
0

Min kanin är lika dan. :) jag tror det är svalare utan spån och sen föredrar min kanin hårda golv att sova på framför allt annat han erbjuds. Mattan går väl an ibland…