OT- Orkar inte mer :(
Jag mår lite dåligt min låtsas pappa är elak när han är sur han säger tex: Jag ville inte äns ha det där kaninkräker :( och så har han buttat mej så jag fick ont
HJÄLP vad ska jag göra :( annars är han jätte snäll och såå…

Ring BRIS? Prata med din mamma? Prata med kuratorn på din skola?

1# Har pratat med mamma, Har pratat med Kurator
Ajdå, stackars dig.. hoppas att det blir bättre!

Hållt på så i några år 
#4 Oj :( Är verkligen ledsen för din skull.
Jag hade inte brytt mig i han ^^
Om du har pratat med din mamma, har inte hon gjort något åt det?
- Mvh Emma

Du måste prata me någon som verkligen lyssnar på dig. Han har absolut ingen rätt att putta på dig!!!
Vad säger din mamma och kuratorn?
Glöm inte att det aldrig är ditt fel, utan hans!
Kramar

Men lilla vän <3 Hoppas det löser sig.
Men som dom andra säger, prata med någon som lyssnar på dig.

Ring BRIS? Prata med nån av dina kompisar dom kanske kan hjälpa dig?

stackars dig! hoppas det löser sig!

håller med alla här lycka till <3
Stackare, måste vara jobbigt. Hoppas det löser sig snart. <3
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Ring bris!
Och det är ALDRIG ditt fel.

*MÅNGA kramar*
håller med dom ovanstående. har du försökt prata med din pappa då han är lugn?

16# ja …
#17 Vad säger han då?
#17 vad sa han då då?
*kramar* :'(

Kmr inte ihåg … Är hoss pappa nu.
#2 vad gjorde din mamma när du sa det till henne? Blev det bättre när ni gick till kuratorn?
Vad har din mamma och kuratorn sagt om detta då?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
pratade du om problemet?
med din pappa alltså.

24* Låtsas pappa menar du xd

Mamma blir jätte sur på min L pappa och Kuratorn blir bara värre
ojdå! :(
hoppas det löser sig!<3 *Kramar*
flåt. ;) men pratade du om problemet ?

Hoppas det löser sig!Kramar!<3
Hoppas det fixar sig * Kramisar*
Lider med dig:( Hoppas att det blir bättre:'( Du kanske inte vill svara på den här frågan men slår han dig eller?

31# nää men han butta mej så jag blev röd och fick jätte ont i armen

vad betyder butta?…hoppas det löser sig.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#32 ååh stackars dig:'( Jag blir riktigt ARG Z:( Hoppas at det blir bättre:(:S:J
putta brukar man tolka som slag. speciellt om du blev röd!!;o

Idag så kallade han mej ung jeffel och förstörde lite av kaninhagen :(
#36: Vad gör din mamma och kuratorn? Sitter dom bara och tycker synd om dig eller gör dom faktiskt någonting åt saken?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#36 Precis gör dom något?
War, war never changes.
Säg åt han på skarpen! Så behandlar man inte barn! Prata med din mamma nu så hon förstår dig rikgt

Det är faktiskt misshandel i lagens mening….gör Polisanmälan..

Anmäl honom?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

41# hur?

Ring Polisen och anmäl att du blir fysiskt och psykiskt misshandlad av din plastpappa, och att din kurator i skolan inte bryr sig.
Eller säg samma sak till Rektorn som du har sagt till kuratorn.
håller med, anmäl direkt.

GLömmde en sak… han peka finger åt mej,,

Nej nu blir jag arg! Vad är detta för människa som gör så mot ett barn!?!
DU SKA RINGA POLISEN OCH ANMÄLA HONOM ELLER PRATA MED NÅGON SOM DU LITAR PÅ FÖR SÅ HÄR FÅR HAN INTE GÖRA!
Ursäkta om jag tog i lite men jag blir så j*vla förbannad när någon vuxen människa som ska veta att man inte får missahandla ett barn både psykiskt och fyiskt! Snälla du, Anmäl honom så blir det bättre för dig!
Mvh Elin
I inlägg 20 skriver du att du är hos pappa nu…
Bor inte din mamma och din Lpappa ihop??
Alltså om det är så så skulle jag aldirg acceptera att bo hos honom. Om dom bor ihop blir det ju lite svårare.
Ring till BRIS och fråga vad dom tycker att du ska göra.
Han låter jävligt våldsam och man vet ju aldrig hur sånt här kan sluta, det kan ju bara bli värre och värre. :(

47# Ja dom är skilda men jag vill gärna vara hoss mamma med :/
Gör en polis anmälan! Sätt dig ner med din mamam när din L pappa inte är hemma. Förklara för din mamma allt han gjort och be henne att hjälpa dig att anmäla. Om din mamma lyssnar, kommer hon förmodligen göra slut med din L pappa och hjälpa dig anmäla honom.
Har du någon släkting/vuxen person som du verkligen litar på? Om du känner att du inte kan prata med din mamma, be då denne att hjälpa dig att anmälaoch förklara för din mamma.
det är här ÄR barnmisshandel, och han beter sig på ett extremt barnsligt, och våldsamt. Hur är han mot din mamma? Är han lika dan mot henne? Eller är han bara så mot dig? Hur är hans kvinnosyn? Hur ärhans barnsyn? Gillar han barn?
Om det inte blir bättre, kan jag inte se någon anleding i att ens bo kvar i hemmet. Polisanmäl och flytta till en nära släkting ett tag tills det blir bättre.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

49# han har aldrigt haft nått barn eller inte ens vart låtsas pappa åt nått.. domma 5 åren har han haft mej och brosan .. han skriker ju åt mamma.. och han har tillochmed bett henne ringa polisen.
>:( Det är inte du som ska ta tag i det här, det kan inte du klara själv. Nån vuxen måste göra en anmälan..

Ta och anmäl han!

samma som #1, annars så kan du ju kanske prata med din riktiga pappa eller din mamma om saken.. För du måste ju prata med nån om det.
#48: Säg att du inte vill bo hos din pappa mer.
Du mår ju dåligt av det! Klart att du inte ska behöva umgås med honom då ju… Tycker verkligen att din mamma borde göra något åt saken. Prata med henne på allvar och säg att du inte vill bo hos din Lpappa mera.

48# det är min låtsas pappa.