Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 819 ggr
Moalinn
0

Tvätta tunnel?

Hur tvättar man en kattunnel egentligen? Är det bara att blöta ner den med tvättmedel? Tänker på materialet mest, och även stålgrejerna som sitter inuti. Sökte på google men ingen kunde svara på min fråga. Om det ens går att tvätta? Eller borde jag köpa en ny? För den luktar skunk, hade dock varit bra om den går att tvätta för då slipper jag lägga ut en massa onödiga pengar! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

VildaVittra
0

Ja, de går att tvätta. Vanligt tvättmedel och vatten är det som behövs.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Moalinn
0

Spelar graderna någon roll? Eller är det bara att fylla handfatet med varmt vatten och lite tvättmedel och låta den ligga där en stund?

// någon som inte vet hur man tvättar 😟

Medarbetare på Djurfoto

botakt
0

Beror väl på. Är det sånt där prasseltyg eller fleece? Borde ju gå att låta det ligga i blöt en stund och sen handtvätta.

[Nelley]
0

Du kanske kan klippa små hål vid stålringarna och dra ut dem, tvätta den och sy ihop? Eller om det är för krångligt, tvätta i handfat och sedan lämna i torkskåpet eller nåt så den hinner torka innan det rostar eller nåt.🤔

Moalinn
0

#3 Prasseltyg.

#4 Lite det med rost jag tänkte på också men kan väl lika gärna vara rostfritt stål, eller? 🤔

Medarbetare på Djurfoto

[Nelley]
0

#5 Men de där företagen vill ju tjäna så mycket pengar som möjligt, de hade ju aldrig lagt extra på det. +Att folk köper nya när deras förfaller. Tror jag iallafall, om du tittar på den online så måste det ju stå.😛

Moalinn
0

Det är väl ungefär en sån här, kostade ca 100kr tror jag.

Det är väl värt ett försök. Skulle aldrig låta min innekanin använda den som den är nu, han kommer bli tokig och likaså jag. Så tvättas måste den oavsett, bättre att testa och går det inte så får jag köpa en ny :)

Medarbetare på Djurfoto

Facie
0

Hur smutsig är den. Räcker det inte att ta en våt trasa och torka av den?

Pretty wise //

Namiko
0

Jag tvättade min med såpa och vatten och sköljde av i duschen, den blev som ny.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Moalinn
0

#8 Hade den till en skvättande hankanin och efter det lade jag den bara i en låda. Så den är ganska snuskig och luktar verkligen fruktansvärt. Så den behöver tvättas :)

Jag har lagt den i blöt nu iallafall, får tvätta med tvättmedel eller något liknande om en stund :)

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tvättad! Nu hänger den på tork.

Vattnet var kolsvart när jag gick tillbaka för att tvätta den så hoppas att den är någorlunda ren nu, annars får det väl bli en omgång till haha.

Medarbetare på Djurfoto