Varför dog hon?
Vet förstås att ingen kan svara helt säkert på min fråga, men lite teorier eller kanske egna erfarenheter?
En till synes helt frisk kanin på 3 månader. Mått bra och varit som vanligt under dagen/kvällen. När jag ska kolla till kaninerna för natten, ser jag att hon verkar lite slö och frånvarande. Tar upp henne och märker att hon andas långsamt. Åker med henne till djursjukhuset, och där konstaterar de genast att det "inte ser bra ut". Hon får komma in omedelbart, och veterinären undersöker henne och lyssnar med stetoskop. Magen etc känns normal, men hjärtat slår mkt långsamt. På undersökningsbordet ramlar hon omkull på sidan och blir liggande. Veterinären säger att hon är mer död än levande…
Hon dör strax därefter.
Förstår att det är jättesvårt att veta vad som hänt henne, men några gissningar?
Kanske hjärtat.
Den enda som kan ändra dig är du.
Jag lutar också åt hjärtproblem :/
Som #2 och #1 så tror jag att det är hjärtproblem. Men vad hemskt 😕
Vinn hundgodis på yorkshireterrier ifokus!
Ja, det är ju en möjlighet att det var problem med hennes hjärta!
#3 Ja, det var hemskt 😢 Hennes liv blev så kort, jag hade så mkt planer för henne, hade sett fram emot att se henne växa upp, hon var så fin! Saknar henne otroligt mycket! ❤️
Vad sorgligt! Mår dåligt av att bara tänka på det. 😕
Vinn hundgodis på yorkshireterrier ifokus!
Beklagar! Uppfödaren kanske har någon teori….?
Jag var med om precis samma sak på min åttamånadershona förra året. Tyvärr vet jag inte vad hon dog av.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#6 Tack! Hon var ju utåt sett helt frisk och kry, så det är nog svårt även för uppfödaren att gissa vad som hände :(
#7 Vad tråkigt! :( Gick det också snabbt?

Hjärtfel.. Kan vara klaffar eller kärl. Tragiskt i vilket fall! :(
#8 , ja upptäckte det vid 23 och hon dog runt halv fyra på morgonen. Var först loj med svag puls och andning och dåliga reflexer och blev sen helt förlamad/avsvimmad och dog strax därefter.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#9 Ja, mycket möjligt att det var hjärtat :( Hade inte ens tänkt på det innan det föreslogs här i tråden, men det skulle det nog kunna vara.
#8 😕