Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 450 ggr
Idakarrlsson
0

Kallasfalt?

Hej! Kollar runt på lite på ritningar angående en utebur som kommer byggas i framtiden. Har en fråga till er där ute bara. I bottnen vill jag helst inte bara ha en träskiva utan nått som kan skydda mot tex urin. Har användt sökfunktionen här, vissa använder Kallasfalt som dem måla bottnen med. Tittade runt på priser osv och det är ju ganska mkt ifall man skulle köpa en hel hink på minst 5l och betala 200 spänn. Känns lite onödigt ifall jag bara ska måla en botten. Finns det mindre "hinkar" med Kallasfalt eller skulle ni rekommendera något annat? Mycket tacksam för svar! :) /Ida

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Torparmor
0

skulle inte rekommendera kallasfalt, hellre en 2-komponentsfärg

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Evelina!
0

Ladugårdslack vet jag många som använder i sina burar som alternativ till kallasfalten då den både är mer lätthanterlig och torkar lättare. Själv har jag marinplywood i mina burar som golv, det kan jag varmt rekommendera s om alternativ till att ha obehandlat trä som man sedan målar över med något annat.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Mickis1994
0

Ladugårdslack skulle jag använda  istället, har själv det i några burar och är nöjd. Annars så har jag kört på golvfärg (grov för typ hall/entré mm) plus ett lager lack.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Twila
0

Är det giftigt ? Värmen från solen gör så ångor bildas och kaninerna andas in det? Bara en tanke