Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 584 ggr
Dumlekillen
0

Hej!

Dumle är 8 månader, kastrerades för 1 vecka sedan. Har en bur i vardagsrummet men är för det mesta lös i hall och kök. Han har redan från början ätit sönder tapeten i köket och han tuggar på det mesta han kommer åt.

Det jag är orolig över är det här med tapeter. det kan väl inte vara så himla nyttigt?

Men jag hinner inte på honom  och jag kan inte ha honom instängd hela tiden, det går ju inte. Då får han ju inget bra liv stackarn!

Någon som har nåt tips??

[zendaimimon]
0

Ställ för plywoodskivor, eller kompostgaller (som du fäster upp en vaxduk bakom).

Cindy S
0

Pröva olika tuggleksaker. Teddytassen.se har några tuggpinnar för kaniner.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Dumlekillen
0

Jag börjar nog med att testa tuggleksaker. Känns inte som att jag vill bygga om hela köket med galler eller sånt…så jag hoppas att leksakerna kan passa! Men tack båda för tips?!!

Namiko
2

Hur mycket grenar har han att tugga på? Färska grenar dagligen av en trädsort han tycker om bör minska tuggandet på tapeten. Du får testa lite olika trädsorter tills du hittar någon som han gillar.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.