Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 1933 ggr
Moalinn
0

SKAF

Jag förstår inte riktigt.

Vill bli medlem i Tvåstad Dals KAF just för utställning och hoppning. Kommer hoppningen automatiskt in där? Och måste jag anmäla mig till SKAF också? Eller hur fungerar det?

/ en mycket förvirrad tjej. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[RC1393]
0

Man skickar ett mail till SKAFKH och säger att man vill bli medlem, någon ytterligare medlemsavgift krävs inte. Gå in på skafkh,se, klicka på "om oss" och därefter "bli medlem" så finns mer information.

Moalinn
0

Förstår dock fortfarande inte. Tvåstad Dals är väl SKAFKH? Ska man anmäla sig till SKAFKH och inte Tvåstad Dals? Eller är det same shit typ? Eller två helt olika? Om jag är medlem där så kan jag både hoppa och ställa ut? Alltså behöver jag inte bry mig om SKAF?

🤦‍♂️

Medarbetare på Djurfoto

[neptunens]
1

Du blir medlem i skaf, tvåstaddal är en lokalförening som är ansluten till skaf så bor du i det området och inte säger att du vill bli medlem i en annan lokalförening(jag ex bor i tvåstaddalsområde men är medlem i alingsås kaf istället) så blir du insatt där automatiskt, Sen skickar du ett mail till hoppavdelningen (SKAFKH)och säger att du vill bli medlem så du hamnar i det registret också. Klart! Du betalar skafs-medlemsavgift och inget annat.

Tvåstaddal anordnar både hoppning och utställningar, men är fortfarande samma lokalförening.

Moalinn
0

En fråga till. Om jag blir medlem nu, kan jag vara med och ställa ut nu under november/december eller börjar medlemskapet först i januari?

Medarbetare på Djurfoto

[neptunens]
0

#4, Blir du medlem i november är du medlem året ut + hela nästa. Medlemskapet börjar gälla direkt.

Moalinn
0

#3 Tack så jättemycket, många frågor besvarade.

Så jag blir medlem i skaf, skriver att jag vill tillhöra tvåstaddal (vet inte vad jag skulle tillhöra, bor några mil norr om göteborg. Men har kompis som är medlem i tvåstaddals och känner att det är lättare om vi är med i samma).

Mailet till hoppavdelningen, är det till skafkh?

Medlemsavgiften, är det något som kostar för varje år som man är medlem?

#5 Jättebra, tack! 😃

Medarbetare på Djurfoto

[neptunens]
0

#6, Hoppavdelningen är skafkh, ja. :-)
Medlemsavgiften betalas varje år, så länge som du vill vara medlem!

Moalinn
0

Tack för hjälpen! Känner mig nästan lite korkad men det fanns både det ena och det andra, samtidigt som skaf hade en konstig hemsida, och så fanns skafkh mitt i allt. Blev snurrigt ett tag. 😃

Medarbetare på Djurfoto

[neptunens]
0

#8, Inga problem! Och välkommen till skaf- gänget! 👍😉

Moalinn
0

Har inte fått något brev hem ännu (fick svar på min anmälan förra fredagen). Någon som vet hur lång tid det tar?

Nu vet jag inte om jag egentligen borde skaffa en egen tråd för detta men jag ger det ett försök.

Jag vill väldigt gärna ställa ut min sachsengold hane. Han är idag ca 6 månader och när uppfödaren hade honom på utställning för ca en månad sedan fick han 94,5p. Har en kompis som ska till Kvänum nu i december och jag vill följa med men det är samma utställning (eller ah, på samma ställe haha) som han var på senast. Frågan är om det är värt att ta med honom dit igen, inte långt efter eller om jag ska vänta?

Medarbetare på Djurfoto