Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 601 ggr
Fridaaaa
0

Hus för utomhusbruk

Vart kan man köpa bra hus att ha i hagarna ute? (inte över 400kr/st)
(inte bra på att bygga så är inget alternativ). Inte fönster på husen! (risk att kaniner fastnar)
Inte zooplus.dk för leveranser krånglar där (hemleverans alltså), måste vara med hemleverans.
Kollat teddytassen, djurmaxi, gnagarboden, zoo.se, vetzoo, zoozoo och animail redan.

Ej trixie eller liknande.

Håll er till trådens ämne!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
0

Om du råkar hitta en trälåda på loppis billigt så kan du ju bara göra ett hål till ingång.

Den kommer ju att gå sönder efter ett tag men dina kaniner slipper färg 🙂

På vissa trälådor kan man till och med ta bort en sida  eller en bräda på sidan så har du tur så behöver du inte ens såg.

Nu kan jag inte säga att det finns på loppisar i din närhet men jag tänkte tipsa så att du kan hålla ögonen öppna.

Gamla trälådor är riktigt poppis här hos våra kaniner i alla fall.

l'm back

Fridaaaa
0

#1Lite loppisar finns här men sällan det brukar finnas lådor, men kan alltid hålla utkik, är ytterst sällan på loppis så hehe

tlover
0

En såndär plastlåda (som man kan ha för förvaring) borde man ju kunna klippa en dörr i också ☝️ En tegelsten kan nog lätt läggas på så att den inte blåser iväg.

Däremot kan kanske viss plast bli vass så det kanske inte funkar med alla.

Detta har jag inte testat för vi försöker att undvika plast men det finns ju massor av människor som har plastskålar m.m. till kaniner så det borde funka.

l'm back

Fridaaaa
0

#3 Ja man får slipa ner i så fall, men svårt att göra hål i såna förvaringslådor, testat till marsvinen en gång (små förvaringslådor) hade ett helsike xD
Men tänker mest om de gnager på plasten 😕

tlover
0

#4 Det är därför jag inte har plast på nått till våra kaniner (rädd att dom gnager på plasten) men eftersom andra kan ha plast i buren borde det väl fungera?

Eller så kanske inte dom bryr sig om kaninen gnager på plasten?

l'm back