Hus för utomhusbruk
Vart kan man köpa bra hus att ha i hagarna ute? (inte över 400kr/st)
(inte bra på att bygga så är inget alternativ). Inte fönster på husen! (risk att kaniner fastnar)
Inte zooplus.dk för leveranser krånglar där (hemleverans alltså), måste vara med hemlevernas
Kollat teddytassen, djurmaxi, gnagarboden, zoo.se redan.
Ej trixie!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ring och hör om dessa kan skicka. http://www.faboden.se/burtillverkningen.html#betes
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Gissar att det skulle kosta en hel del att skicka samt svårt att få det som hemleverans tror jag till rimligt pris 😕
Man vet ju inget om man inte frågar. Dessutom lär du ju ha gratistjänsten lantbrevbäring där du bor. Då knappar man bara in aviseringsnumret/kollinumret när man fått avin och så lämnar de av paketet i din hand (man måste vara hemma) dagen efter (om du beställer innan 12.00). De tutar vid tomtgräns.
http://www.posten.se/sv/Privat/Sidor/boka-lantbrevbaring.aspx
Vilka postnummer som har lantbrevbäring:
http://www.hemfoder.se/lantbrevbarare/
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#3 Ja vi har lantbrevbärare så vet hur det fungerar.
Men kollade priset nu, och vill ha färdiga hus alltså som tål ute, lanserade hus kostar 480 kr/st. Så blir lite dyrt eftersom jag behöver mer än 1 hus :/ Tyvärr. Men tack för tipset ändå!
Så får söka vidare.
#4 Och vad kostar tre styktag med penseln? 2 kr? Du lär ju kunna hantera en pensel antar jag?
#5 Ja det kan jag men om jag säger att jag vill ha färdiga så är det så jag vill ha det 😉 Är inte det som det handlar om så vänligen håll dig till vad jag söker tack!
Kolla blocket efter begagnade? :)
#7 Kollat redan. Men inget napp 😕
#6 Hur ska jag veta vad du söker när du inte skrivit det innan? Så lägg av med att försöka mästra tack.
Vet inte ens varför jag svarar, du vill ju aldrig ha hjälpen du efterfrågar. Har du funderat på varför aldrig några svar passar dig?
Men visst, köp en laserad gjord av regnskogsvirke, laseringen är säkert "jättenyttig" för kaninerna och regnskog är ju inget vi behöver.
#10 Jag har skrivit det i #0 "för utomhusbruk", kanske lite otydligt ber om ursäkt för det men skrev det sen i tråden och då skrev du ändå det med penslarna.
Försöker inte "mästra" någonting.
Sluta överdriva! Ge förslag på vad jag söker (står klart i tråden nu) eller inte alls.
Mina kaniner gnager inte på utehusen (knappt ens på innehusen).
Hade helst byggt själv men usel på det, urkass såg samt ingen vettig plats att stå och göra det på. Så därför söker jag färdiga.
#11 Överdriva? Knappast. Se efter själv i dina trådar.
Ja, och jag länkade till ett hus som är gjort för att vara utomhus och som är färdigt. Kan det vara att du vill hitta det själv?
Sedan är det inte bara gnagningen som är farlig, målare brukar inte gnaga på väggarna, utan de andas in ångorna och blir sjuka.
#12 Tvivlar starkt på att det skulle vara så farligt, då hade jag haft sjuka kaniner för länge sedan genom åren.
Men nu återgår vi till tråden.
Jag tänkte också på Nossans djurmöbler. Vet inte hur det är med hemleverans eller ytbehandling (så att de tål utomhusbruk) dock, men det kanske går att göra upp en deal med dem
Jag tycker också det är lite dåligt utbud på hus som är anpassade för att kunna vara ute 😕
http://www.zoozoo.com/sv/ecom/product/living-world-gnagarhus-snap-in-kanin-gnagarhus-snap-in-kanin-104324001 Pusselhus kanske? 😛
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#14 Ja det är tyvärr dåligt utbud 😕
Sånt pusselhus har jag till marsvinen, lite för litet för kaniner tyvärr 😕
Nissans djurmöbler tar 90 kr per paket de skickar, vet itne om det bara innefattar ett hus eller flera, men kan alltid höra med dem, men känns som ändå ganska mycket pengar att lägga på bara frakt men ska höra med dem.
Vet att du sa att du kollat teddytassen men dessa ligger på en lite annorlunda flik så du kanske inte sett dem? ;)
Fint litet rött hus:
http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/utomhus/trahus-candy-for-utomhusbruk-med-tjarpapptak-856.html
Litet brunt hus:
http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/utomhus/trahus-natura-for-utomhusbruk-med-tjarpapptak-855.html
Lite över budget men otroligt fin: http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/utomhus/robust-trahus-for-utomhusbruk-xl---naturfargad-1005.html
Pretty wise //
#16 Har sett dem men teddytassens frakt är svindyr. 3 hus skulle kosta 115 kr i frakt 😕
#17 Juste ja, tänkte inte på att du bor så långt bort.. Jag åker ju bara dit och hämtar när jag ska ha något :( Ska dit i morgon faktiskt :)
Pretty wise //
#18 Ja det är en bra bit dit tyvärr från mitt. Är synd!
Du har en maxgräns på 400 kr per hus, right? Om du köper det från Teddytassen för 265 kr styck kan du räkna in frakten i den kostnaden och ändå komma under dina 400. Tycker inte att 115 kr är dyrt för tre hus, blir ju under 40 kr i frakt per hus. I övrigt håller jag med #10.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#20 115 kr i enbart frakt är en extremt hög frakt och onödig kostnad i mitt tycke att lägga så pass mycket pengar på "ingenting", så försöker hitta bättre alternativ i förstahand. Man behöver ju inte ta "förstabästa" om man säger så om det finns bättre alternativ.
Läs tråden, onödiga kommentarer undanbes! Respektera det.
#21 Du vill alltså ha något hemlevererat till dörren, men kan inte tänka dig att betala för det? Har jag fattat rätt? Det här är ju en service och den kostar ju också pengar, tror knappast de på Posten vill arbeta gratis. Inte värre än att betala för att köra bilen i en biltvätt eller leja en målare för att bättra på fasaden.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Varför måste det vara hemleverans? Är det så jobbigt att åka och hämta husen i närmsta utlämningsställe? :p
#22 Hemleverans betyder inte = hög kostnad! Finns många ställen som har betydligt billigare frakter där hemleverans ingår. Så nej bara för att man vill/behöver ha hemleverans betyder det inte att det måste kosta mycket pengar. Petsonline, grizzlyzoo t.ex har för 49-59 kr, hemleverans. Finns ännu fler ställen som har det så eller gratis frakt om man handlar för minst 500 kr, inte ovanligt. Men är helt orelevant till tråden.
#23 Underlättar en hel del om det är hemleverans. Är av flera olika anledningar hemleverans är det allra bästa: är smidigt, om det väger en del skulle jag ha problem att bära ut det till bilen (på vårat utlämningsställe brukar de inte hjälpa till att bära ut då de sitter i kassan också samtidigt) mm.
Och är få ställen idag som inte har med hemleverans.
#24 Och vad är ursäkten till att du inte kan ta paketet i kundvagnen ut till bilen?
#13 Okej, det ska jag ha i åtanke nästa gång jag stöter på en gammal målare med hjärnskador, att det inte alls är farligt med lösningsmedelsångor. En annan vill ju ha friska djur, skador syns ju inte på ytan alla gånger.