Hur ofta mockar ni?
Jag undrar hur ofta ni mockar åt ers kaniner?:) själv mockar jag minst 4 gånger på en vecka då jag tycker det ska vara så rent som möjligt:)
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
Byter deras toalett låda varannan dag, och byter buren när det blir smutsigt :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Byter toan varje dag och burunderlaget då det börjar bli smutsig (oftast 1 gång varje vecka).
Jag mockar ut allt som är smutsigt varje dag.
Rensat hela buren 1-2 ggr/vecka.
Mina har ingen toa men använder i regel samma hörna ändå så rensar det vid behov.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Rensar toahörnet varje dag.
Toalådan rensas varje morgon
varannan dag :)
1 gång i veckan storstäder jag och försöker ta bort lite bajs några ggr i veckan men han bajsar lite här och var så det är lite svårt att renska just DET hörnet eller DEN toan;)
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
På helger 2 ggr/dag och på vardagar blir det 1 gång eftersom att jag inte hinner på morgonen. Tar bort allt bajs, kiss och överblivet hö och skakar även av mattorna som de har på sitthyllorna.
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
Varje dag i den mån jag hinner, annars så kör jag stor städning på helgen när de ändå är ute hela dagarna. :) De har en så pass stor bur så då blir de inte så smutsigt.
Men håller med dig, så rent som möjligt vill jag också ha det!
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 

Var och varannan dag, mest vid behov! Ibland 2 ggr/dag, ibland varannan… Gillar inte smutsiga toalådor så plockar när jag är där…
Städar toan varannan dag. Skurar ur den alldeles för sällan, måste bli bättre på det :P
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
På den varma säsongen är det väl i snitt en gång i veckan per bur (hanarnas burar snäppet oftare honornas snäppet mer sällan) vi går på hur det ser ut främst.
När det fryser till rejält kan det ta månader mellan riktig städning däremot men såklart lägger vi på nytt strö på det frysta så det påverkar inte riktigt kaninerna.
Då sker städning de gånger det är varmare.
l'm back
Behöver inte mocka speciellt ofta, eftersom att mina kaniner bor i en stor hundgård utomhus med ett stort hundhus, ( har bott samojedhundar i den tidigare) så det är stort.
Men kollar ändå så det inte ligger gammalt hö på marken och krattar upp avföring vid behov, kollar så huset är rent och lägger i ny halm.
Annars är det väldigt lite skötsel/mockning av gården.
ca varannan eller var tredje dag. skurar ur lådorna och ser till att inga gamla urinkristaller sitter kvar ca en gång i månaden.
Brukar städa ur toahörnen varje dag och hela buren varje/varannan vecka. Det beror lite på årstiden, hur mycket de är ute i hagarna och hur renliga de är.
Typ varannan eller varje dag.. brukar alltid diska ur den men är för lat för att göra det så har precis börjat med att sluta med det, haha. Min kanin är rumsren så nu till helgen ska jag köpa mattor att ha i buren istället för spån
Jag rengör allt varje dag
Städar toalådorna 1-2 gånger om dagen. De kissar oftast i lådorna och även det mesta av bajset hamnar där. Men lite bajspluttar blir det i resten av buren/hagen också så det går jag och plockar upp och slänger i toalådorna några gånger om dagen.
Mina kaniner har bara bott här 1½ vecka så jag har inte någon riktig rutin för städning än så länge, men jag planerar att städa hela buren och hagen ordentligt ungefär en gång i veckan.