Större yta?
Hej! Jag önskar mig en till kanin i julklapp. Jag vet nästan redan nu att jag inte kommer få det men jag typ "planerar" ändån. Mamma och pappa säger stort nej till en ny bur i friggeboden:(så jag undrar om det räcker med att kaninerna för tillgång till hagen på dan och sen får de va i buren på natten? Blir det för litet i buren? Jag tror nog det va?…har tyvärr ingen bild just nu på mobilen på buren och hagen men om ni kollar på tråden hur ser era burar ut så kan ni se där. Fast nu i hagen är det lite grangrenar m.m;)
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Det beror ju helt på hur stor du gör buren. :)

Vad är det för mått på buren? Det är det som avgör :)
Så länge buren har lagliga mått så tycker jag det låter helt okej om de får vara i hagen på dagarna.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag får mäta den imorgon. Det är inte så mycket "fri" yta i buren som ni som har sett bilden på hur buren ser ut inifrån så är det en sittahylla m.m som tar plats. Behöver de mycket "fri" yta?
Om du pratar om den buren som du visat i tråden "Hur ser era burar ut?", så tror jag nog att du kan ha två kaniner däri nattetid. Men innan du mätt så kan man såklart inte veta.
Naturligtvis vill kaniner ha så stor bostad som möjligt, men samtidigt så tror jag att den livskvalitet som de kan få genom att leva med artfrände som de trivs med, väger väldigt tungt.
Ja precis det är den buren!
Tänk på att ha en reservplan om kaninerna inte går ihop också.
Okej… Jag tror och hoppas att det ska gå bra OM jag nu får en till och såklart ska jag kastera honom. Han är en snäll kille och har aldrig visat att vara reserverad eller att vara intresserad av andra grejor att göra barn med.. Ibland kan ju djur börja jukka på ett gosedjur eller så. Burens långsida var 150 cm och kortsidan var73 cm:)
#8 Ja det är bra att du tagit med det i beräkningarna ^^ Mina tog det säkert ett halvår till åtta månader innan de var kompisar. Min hona gillade inte riktigt att det kom en pojke och skulle dela space med henne. Men nu är de bästa vänner :)
Räcker de måtten till två kaniner?
Vilken höjd är det på buren?
Det mätte jag aldrig. Men den är ganska hög! Han har två sitthyllor;)
Trot de måtten räcker till två kaniner eller måste jag mäta höjden också. Behöver man bygga en nedervåningen så det blir en tvåvåningsbur?
Putt
Höjden måste ju vara minst 50cm för att buren ska vara godkänd om jag minns rätt.Här har du länk där du ser vilken boyta du behöver som minimum. http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/kaninersomsallskapsdjur.4.62af51191240430af4d80002643.html
Ja buren är över 50 cm på höjden det är jag nästan säker på! Skulle ni säga att min bur är liten, nästan lyxhem, stor eller mellan? Tack
Jag har så svårt att föreställa mig i huvudet. Du råkar inte ha någon bild på buren med din kanin i så man får en uppfattning? :)
Vi ska göra om hagen och byta nätet till bättre nät, samma ska med burdörren. Han har en sitthylla som det är matskålen och vattenskål på och sen har en till som inte syns så bra på bilden men det ät en liten plywoodskiva som sitter fastskruvad uppe i vänstra hörnet! Inne bakom den svarat dörren finns det massor med halm!
Jätte fin bur och ja jag tror att de går med två kaniner där sen kan du ju kanske fixa tak och golv på hagen så dom får tillgång till den också dygnet runt? :)
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
Japp! OM jag får en till kanin ska jag o pappa göra det! Annrs om jag inte får en till så tänkte vi göra om den änådm!🐰