kastrerings frågor
Tävla i vad, Kaninhoppning?
Jag hade tidningspapper första veckan efter kastrering, bytte 3-4 ggr/dag. Sedan hade jag easyströ.
Viktigt att kaninen äter innan kastering (inte som hundar & katter som ska fasta): inte ha sitthylla/hus som kaninen kan hoppa upp på första dagarna/veckan så kaninen inte riskerar att slå i. Ha Critical care hemma ifall du behöver få igång kaninen att äta.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
hur är det med toalettlådor? de har ju kant o kaninen hoppar ju in i dom. Och kaniner gör ju glädjeskutt hela tiden (iallafall min), såret kan la också gå upp då?
#1 ja Kaninhoppning tack för svaren
Wille, Puffe, Doris
Jag är lite osäker på hur gammal de måste vara när de ska kastreras?
Vinn hundgodis på yorkshireterrier ifokus!
Min kille hade aldrig probem med sin toalådas kant, men den är ganska låg så… och han hade en hylla i sin bur som vanligt :) asså det är inte så stor risk att det går upp tror jag, på min kille så sydde de två stygn i varje boll å vet sa att ja skulle kontrollera det varje dag bara :)
jag hade matta i buren och papperspellets i lådan
critical care behövs endast om kaninen ej börjar äta direkt efter operationen, de flesta är som min hane, börjar mumsa direkt när han vaknat ^^ så håll koll på kaninen så att den äter och bajsar inom närmsta timmarna, annars ka critical care behövas!
dock en grej undrar jag… kstrerade honom 5te sept… å ett av stygnen är fortafarande kvar… trots att vet sa att de skulle försvinna efter ca 5 veckor…. är detta dålgt? borde jag kontata vet?
nu har jag bokat tid på onsdag
men är det stor skans att han inte klarar narkosen?
Wille, Puffe, Doris
#6 Risk menar du. Risken är liten att han inte klarar det. Vanligare och vanligare med kastrering på kaniner numera 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.