Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1070 ggr
Mollypierce
0

Vad kan jag göra?

Nu är det så att jag känner hen person vars halvsyskon har en kanin. Kaninen är kanske fyra år och får ingen som helst uppmärksamhet. Stackaren bor i ett garage utan fönster, buren är 140x60 (ungefär) och har även en Hage som är samma storlek som buren under. Kaninen får aldrig gå ut och buren är sjukt smutsig, kaninen får även  fri tillgång till gnagarblandning (jag har förklarat varför det är farligt). Finns det något jag kan göra för att kaninen ska få det bättre? Barnen har inget intresse kvar heller.

josto_03
0

Tala om för barnens föräldrar vilken sits kaninen har hamnat i och försök förklara för dem att kaninen måste få ett nytt hem.

Mollypierce
0

Hur kan jag göra det? Känns lite väl att gå fram till dem, kanske ska jag skriva ett brev?

josto_03
0

Vet inte riktigt eftersom att jag själv inte träffat dem. Gör på det sätt du tycket känns bäst. Har du någon kaninkunnig i din familj som kan hjälpa dig?

Mollypierce
0

Ingen i min familj kan någonting, bara jag. Kunnigheten har jag absolut och vet mycket mer en dem flesta som har kaniner MEN jag vet inte hur jag ska säga det :/ De andra djuren sköts inte så bra heller, har även påpekat det så dem tröttnar nog snart på mig.

josto_03
0

Kanske kan dina föräldrar framföra det åt dig. Om djuren sköts mycket dåligt kanske du behöver kontakta Svenska Djurskyddsföreningen.

Önskar dig lycka till.

The Animallovers!!!
0

Fråga om du kan få kaninen? Om du själv har tillgång till det? Jag skulle också tycka att det var lite väl på att bara gå fram och säga saker om någon annans kanin men om man verkligen vill hjälpa kaninen så får man väl ligga på ;)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

[AnimalLover1]
0

Hur bekanta är ni? Du kanske kan ta med de hem och visa din kanins bur?

Marsvinsmamman
1

#2 Först vill jag berömma dig ts för att du vill och vågar kämpa för att kaninen ska få det bättre. Visst kan du skriva ett brev om du tycker det känns jobbigt att säga ditt ärende muntligt. Om du själv har möjlighet att ta över kaninen, så kan du även nämna det i brevet,  samt ge dem ditt telefonnummer så de kan ringa och prata med dig om de vill.  Om du är nervös för att ta kontakt med dem, så tänk på så glad den lilla kaninen kommer att bli om den får det bättre. Det är så hemskt när kaniner blir sittande bortglömda i sina burar och liksom bara väntar på att livet ska ta slut. Usch för människor som inte tar ansvar för de djur de skaffat. Man tycker ju att föräldrarna skulle ha nog med vett för att förstå att kaninen behöver bättre livsvillkor. Lycka till ts, du är superduktig!

Mollypierce
0

#5 Djuret lever på lagliga villkor, men inte så att kaninen mår bra. 

#6 Jag har en lånekanin för tillfället men skulle döda för en egen, det var ett bra förslag om mina föräldrar skulle tillåta det. 

#7 Jag och kaninens "ägare" känner knappt varandra men jag och deras halvsyster (dem bor tillsammans nu) är mycket nära vänner.  

#8 Tack så mycket, det värmer verkligen!  Jag ska verkligen göra allt jag kan för att kaninen ska må bra. 

Kommer även att prata med mina föräldrar om det  finns något som vi hade kunnat göra. 

Tack för alla svar <3