Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 600 ggr
[zendaimimon]
0

Förkyld kanin?

Min ena kanin har i perioder nyst och varit lite blöt under nosen. Jag tog honom till veterinären som kollade honom (dock inga prover) och en annan gång ringde jag också upp en annan veterinär som sa att det förmodligen var överkänslighet eller allergi emot något och att jag inte behövde åka in då ingen av de andra kaninerna påverkats.
Nu har han börjat nysa igen och  jag känner att jag måste åka in och få honom ordentligt undersökt, men vad borde jag be veterinären göra?  Ta prover?

Ni som har erfarenhet av förkylda kaniner, tror ni att detta är något som blivit permanent nu?

kanin och häst
0

Den enda erfarenhet jag har är att om de är förkylda på riktigt är det bara snabbt till vetten som kan hjälpa(behöver inte vara så för andra, men detta är den enda erfarenhet.)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[AnimalLover1]
0

Den kanske har nåt höströ i nosen? Vet en som hade en kanin som var snorig och "förkyld", den fick antibiotika i typ 2 veckor men blev aldrig bra, sen visade sig att det hade haft ett litet höströ i nosen.

[zendaimimon]
0

#1 Då är det väl kaninsnuva det har haft? Alltså med tjock sekret ur nosen?

#2 Det är såklart ett alternativ :) frågan är ju dock om han inte då borde ha varit sjuk hela tiden?

kanin och häst
0

#3 inte så tjockt egentligen, men lite mellan vanlig influensa och kanininfluensa :) Men den kaninen var väldigt svag, så det beror också på det ;)

[zendaimimon]
0

#4 Jag tror inte det är min kanin har, han äter dricker och beter sig som han ska och är bara lite våt under nosen, men han ska ju inte behöva nysa jämt. Dessutom tycker jag att det låter lite när han andas så ska beställa en tid så snabbt som möjligt.  :)

kanin och häst
0

#5 ja det är säkert inga problem med din kanin!:) Min ena kanin kan nysa av dammigt spån, kanske något liknande din kanin har?:)