färghjälp!
Jag tycker detta med färger är en hel vetenskap.. Detta är min lilla tjej Penny .. I hennes h-bevis står det att hon är Svart/Vit Wienertecknad blåögd. Nu har jag även fått höra att hon är Brokad.. Vad är det som avgör om hon endast är Wienertecknad eller brokad eller både och? Längre bak finns inga brokade..
Snälla hjälp mig förstå detta..
MVH Hanna
wienerteckningen har en väldigt tydlig indikator, så att säga, och det är dem blå ögonen. Så en kanin som har blå ögon är garanterat wienertecknad. Men med det sagt betyder det inte att alla wienertecknade kaniner har blåaögon. :P Vissa winertecknade har bara vit päls med vanliga mörka ögon. Det som skiljer wienerteckningen från brokad är att wienern är liksom som en hel fläck som hänger ihop, brokad är snarare massor av små fläckar.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
det med wienerteckningen är jag med men som min dam här.. Anser du då att hon även är brokad? var går den gränsen mellan att bara vara wienertecknad eller även brokad? :)
#3 Jaha, det hängde jag inte med på. :P
Men hmm, ja du, jag är inte jätte duktig på sånt, men ja, jag skulle nig vilja säga att hon är det. När man kollar lite längre bak på henne ser man vissa småfläckar.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Hon behöver inte vara brokad, kan bara vara wienerteckning också. Vad står det att föräldrarna är för färger? Är ingen av hennes föräldrar det så är inte hon det heller.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#5 Kan hon ha sånna små fläckar även om hon bara skulle vara wiener? :O =)
Mamman är g/s japantecknad wt och pappan är viltgrå wt:) tycker inte hon ser brokad ut om jag jämför med minaqndra två brokade..
#6 ja det kan hon
#7 ja dåså, då är hon inte brokad:)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Tack:) nu tror jag att jag även förstår skillnaderna.. Men någon av föräldrarna måste vara brokad för att det ska ärvas?
#9 Det stämmer, eftersom det är ett dominant anlag kan det inte "gömma sig", så om det inte syns finns det inte. ;-P