Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 423 ggr
MissRoxxy
0

Sällskap eller ej

Hej!

Jag har beslutsångest. Jag har flyttat och min kanin bor kvar hos familjen. Efter nyår kommer jag ta hit honom och därmed är det burfix på gång nu. Det jag funderar på är om jag bara skall ha honom eller ha en kanin till, så blir dem aldrig ensamma. Dock skulle dem inte gå tillsammans då jag ej vill kastrera den jag redan har.
Jag är egentligen sugen på en kanin till.

Tar gärna emot tips? så jag kan överlägga och fundera vidare.

[Lily81]
0

Mina kaniner bor tillsammans, och de uppskattar verkligen varandra!

Men det kan bli annorlunda med en okastrerad hane.   Innan min hane kastrerades blev han väldigt stressad av honan i buren intill.   Han klättrade bokstavligen på väggarna, och även hon blev stressad.

Fridaaaa
0

Eftersom du inte vill kastrera honom så kan du inte ha bursällskap till honom, då krävs kastrering. 

Mina kaniner går bara i par, de älskar det 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[zendaimimon]
0

Jag hade mina kaniner, två hanar och en hona,  i burar bredvid varandra innan hanarna kastrerades och det verkade inte särskilt stressande (det verkar dock vara vanligt att de blir det), men samtidigt får de ut så otroligt mycket mer av varandras sällskap nu när de bor tillsammans.

Fridaaaa
0

#3 Impad att du fått ihop två hanar

MissRoxxy
0

Jag funderar lite på att kastrera honom ändå och sen köpa in en hona som han förhoppningsvis kan bli kompis med. Hade då tänkt att dem till en början skulle gå bredvid varandra så dem lär känna varandra men ändå har sitt hem.

Fridaaaa
0

#5 Ja det låter som en bra idé och sedan släppa ihop på neutral plats. Lycka till!