Äter inte nattbajset
Min unge får knappt en halv dl pellets per dag, men han äter inte upp sitt nattbajs ändå så han gör så att hela buren stinker och även han själv. Varför gör han så? Ska jag minska pelletsgivan ännu mer? Han får knappt någon annan mat än pellets och hö.
Det luktar ju jätteäckligt det bajset! Vad ska man göra?

Hade samma problem med min lille, läste på och förstod att det berodde på för mycket pellets. Drog ner pelletsmängden till nära på hälften och problemet försvann! Lycka till!
Överskott av protein, dra ner på pelletsen :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Eftersom han bara är ca 12 veckor så borde han väl få ca 1 dl (holländsk kanin), det stod i informationsbladet jag fick av hans uppfödare. Men eftersom jag hela tiden tyckt det vart för mycket så har jag bara gett en halv dl, alltså har jag minskat till hälften.
Jag testar att minska ännu mer då. Jag visste att det betydde på överskott av proteinen men eftersom han får mycket mindre pellets än förut visste jag inte vad jag skulle göra. Tack för svar =)
Vad får han för pellets?
Min hona hade också nattbajs kvar första dagarna, och det har även hänt tidigare med andra nya kaninungar.
Jag drog ner på pelletsen, och nu har det försvunnit.
Rabbfor och nån musli (har inte bytt foder än, samma som jag fick av uppfödaren)