Färg?
Hej där kaninfolket! :)
Jag är marsvinsmänniska men har nu faktiskt gjort slag i saken och blir snart kaninägare (igen) :D Har haft kaniner när jag var yngre och det är många år sedan, men har länge haft ett sug efter att ha ett långöra här hemma också. Har väl egentligen varit ute efter en renrasig typ hermelin eller rex men föll pladask för en liten tjuvparnings-parvel som behövde ett hem. En "härlig" blandning mellan belgisk jätte, löwchen, vädur och hermelin.. :p MEN det ska bli jätteroligt att få en kaninmaskot till marsvinsuppfödningen och jag tänkte fråga er kaninexperter vad denna lilla blandis färg/teckning kallas? Förstår att det ej är ett godkänt exemplar men tycker ändå det vore kul att veta vad det är för variant :) Någon? :)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Måste bara få rätta dig med att det inte heter löwchen utan lejonhuvad kanin. Skulle vilja säga gul/svart eller gul/blå japantecknad, lite svårt att avgöra får den bilden för mig! :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#1 Ja men du ser, haha! Tack! :)
Oh tackar, jag får kanske återkomma med en bättre bild senare :)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Precis som #1 säger så heter det lejonhuvad kanin och inte löwchen. Tror också att den är svart/gul eller gul/blå japantecknad. :)
Jag tror också att det är Gul/Svart eller Gul/Blå japantecknad, om den blir lite större så syns den säkert bättre. Väldigt söt och fin kanin iallafall😍

Blå/gul japan skulle jag säga :)