Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 507 ggr
healthybysiri
0

Kaninkompis

Jag vill skaffa en kompis till min kaninpojke, men skulle behöva lite hjälp med hur man ska tänka då? Skaffar jag en hona lär jag väl ha x antal kaniner , och två hanar börjar väl med största sannolikhet bråka. 

Behöver alla tips? och råd jag kan få!

www.sirinilsson.se

Fridaaaa
0

Kastrera och skaffa honom en honkompis, enda alternativet om du  ska ha dem tillsammans. Två hanar även om de är kastrerade är stor risk att de slåss. 
Sedan stor yta är viktigt, med flera gömställen.
Träffas på neutral plast
Inte sätta ihop en vuxen med en kanin som är under 4 månader.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

healthybysiri
0

#1 Tack! När kan man vara säker på att de går ihop o kunna lämna dem ensamma?

www.sirinilsson.se

Fridaaaa
1

#2 Mina har jag låtit träffats i neutral Hage några timmar och går det bra har de fått bo i samma bur, fungerat bra här 🙂
Men släpp inte in den ena kaninen  på den andres revir bara

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

josto_03
0

Jag har två kastrerade hanar som går bra ihop. 

Det viktiga är bara att de har stor yta de första gångerna så att de kan springa och gömma sig om de vill. Kom även ihåg att inte släppa in kaninen på den andras revir.

Nu beter sig mina hanar som om de alltid varit bästa kompisar, så himla sött!❤️

[Sockertoppens_kaniner]
0

#4 Kul att det funkar! Men det är ändå en stor risk att det inte gör det. Hade kastrerat honom och köpt en hona. :)

Rmk02
0

För ungefär en månad sedan fick jag en kaninhona i födelsedags present. På en gång kastrerade vi min hane och efter väntetid (6 veckor) så han inte skulle ha något kvar så lät vi dom träffas i en kompostgallerhage. Dom fick träffas varje dag i 2 veckor och till en början hoppade han på henne och hon gjorde ingenting. Men efter 2 ggr så hoppade hon på honom också. Nu så håller vi på att utöka buren så dom får plats båda två. Dom är nu jätte snälla med varandra och jag ska lägga upp bilder på buren alldeles strax.😉