Vilken pellets är bäst?
Hejsan! Tänkte bara höra vilken pellets ni använder och rekomenderar.
Jag använder havre och tycker det funkar bra för mina kaniner som är fullvuxna. Dom har ju självklart alltid tillgång till färskt och bra hö och andra nyttigheter. Min äldsta som behöver lite extra får en blandning av havre och Lottie pellets. Jag har kollat runt ganska mycket och letar efter pellets med så hög fibervärde som möjligt. Helst något man kan köpa i lite större pack, (Har 3 kaniner just nu). Det går ju åt en del och om jag ska skaffa fler kaniner går det ju åt ännu mer😉 Har kollat runt och funderar på Rabbfor som många har, men det står ju att det är för produktionskaniner. Så vad använder/rekomenderar ni?🙂
Vad gör det om det är för produktionskaniner?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Oxbow🙂
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
#1 Det gör nog ingenting, det funkar säkert lika bra!😉
#2 Ska kika på det!😉
Selective, rekommenderar jag! :)
Jag använder cuni fit men tycker nog fiba first är bäst men det är också jäkligt dyrt.
Pretty wise //
Rabbfor och rabbit royal
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Carrier tycker jag är ett rätt så trevligt pellets. Det finns ju såklart bättre sorter men den är ju billig och så.
Frida
Tycker att min ena kanin, som till största delen får Rabbfor, har väldigt fin och glansig päls!

Jag köper 5kg säck Selective på Granngården och har även nu köpt Rabbit Royale som jag blandar i. Kaninerna verkar tycka väldigt bra om de två sorterna.
Tack så jätte mycket för tipsen! Nu har jag lite och kolla på ;)
Fundera på om kaninen behöver pellets öht.
Annars rekommenderar jag cuni complete, selective eller oxbow.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
JR Farm grainless complete som finns på zooplus.se har bar värden, dock är det inte alla kaniner som gillar den pelletsen. Annars finns också Cuni nature och Cuni nature re-balance på zooplus, den första är dock ganska fet men det går att plocka ur solrosfröna (som jag tror är den största fetthalten i fodret). Jag själv blandar cuni nature med lite annat, och mina kaniner älskar det fodret.
Rabbfor har ganska lågt fibervärde och hög fett och proteinhalt. Det är inget foder jag tycker man ska ge rent.
Jag rekomenderar Stampe, finns att köpa på granngården, 3 kg tror jag att det var i en säck.