Ärr i örat.
Nu skriver jag detta kortfattat. Min ena kanin rev den andra på något konstigt sätt i ena örat. Såret läkte, men där såret blev som djupast har det nu bildats en liten kula/böld/bula. är det farligt?? Vad är det för något?
Aktiv på kanin.ifokus.se
Bild 2
Aktiv på kanin.ifokus.se
Det ser ut som en blåsa, De brukar oftast vara fylld med vätska och alla som har haft en blåsa vet att det kan svida lite grann när den lossnar. Sådana kan man lätt få av olika saker, tex jobbat för hårt eller skavt mot huden.
Men är den hård?
#4 ja.
Aktiv på kanin.ifokus.se
Jag har svårt att tro att det är något farligt. Förmodligen är det broskvävnad, för hade det varit en böld hade den nog varit mer färgad.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack. För svaren, får hoppas på att den försvinner den då :)
Aktiv på kanin.ifokus.se
#8 jag tror inte den kommer att gå bort. Kommer nog att sitta där.
Frida
#9 tror du? Varför skulle den inte försvinna?
Aktiv på kanin.ifokus.se
#10 För att om den är hård så är det nog brosk och det brukar inte förvinna. Har iallafall inte gjort det på min kanin.
Frida
#11 och din kanin irriteras väl inte av det?
Aktiv på kanin.ifokus.se
#12 nejdå, Det har hon aldrig stört sig på. Det är ingenting att oroa sig över.
Ställer du ut kaninen? isåfall så vet jag inte om det ger avdrag, men för kaninen gör det ingenting.
Frida
Tror inte heller att man behöver oroa sig, men om den skulle börja växa, ändra form/färg så hade jag tagit kaninen till veterinären.
Ibland reagerar huden så när en skada uppstått, det läker inte perfekt helt enkelt utan ibland läggs det på lite för mycket vävnad eller så har skadan gjort att brosket reagerat och vuxit lite i läkningsprocessen.
#13 Nej, hon är inte utställningsbar (ena örat har inte lagt sig) 😉
Tack för alla svar ! 😃 Behöver inte vara oroad längre!
Aktiv på kanin.ifokus.se