Slut på hö? :/
Hej, nu räcker höet för 1-2 dagar till… Vi får gratis halm & hö från min mormor när vi är där. Så varje gång vi hälsar på får vi en sopsäck full av halm och hö hem (hon har hästgård). Men nu var det ett tag sedan vi var där. Och vi kan tidigast åka dit näst-nästa helg. Jag förslog att vi kunde köpa hö på granngården, men mamma säger att jag själv får betala då. Och att hon tycker att jag ska "knacka på" ett stall och fråga om lite hö. Finns några hästgårdar här omkring, men jag vet inte hur/vem man frågar om hö direkt. Har ni förslag? Vad tycker ni att jag ska göra?
Aktiv på kanin.ifokus.se
Vi fick panik slut en gång (vi får också hö av mormor/morfar) så vi körde helt enkelt in på en bondgård (dom hade kor däremot) och frågade om vi kunde få köpa en säck hö.
Nu hade han bara ensilage men vi fick lite för att se om det skulle funka och det räckte tills vi skulle till mormor och morfar. Bonden tyckte bara det var trevligt med besök och visade oss hans multimiljoners mjölkmaskin osv.
Mitt tips? är att helt enkelt gå och fråga, det värsta som kan hända är ju att du får nej.
l'm back
Kolla blocket.se, bönder lägger ofta upp annonser på hö.
Annars som #1 säger, gå och fråga helt enkelt. Jag har för mig att du bara har ett par-tre kaniner? Då räcker det kanske med en säck, tror absolut inte att en bonde/stallägare har något emot att sälja en sådan. Billigare än på Granngården också!
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Det är ju jätteviktigt att kaninerna inte blir utan hö. Om du inte får tag i billigare hö någonstans så hoppas jag verkligen din mamma ställer upp och betalar en säck på Granngården om du inte har råd att betala själv.
Tack för svar, #2 har kollat, inga hö-säljare i närheten av mig tyvärr. Ja nästan, 2 kaniner ;) #3 jag självklart så kommer jag inte låta kaninerna bli utan hö! Det är bara det att jag är väldigt osäker vart/vem jag ska fråga om hö? Ska jag helt enkelt chansa och knacka på huset bredvid stallet?
Aktiv på kanin.ifokus.se
#4 Om det inte skulle vara stallägarna som har huset bredvid stallet så vet dom nog vilka som har stallet så du kan helt klart knacka på på huset bredvid stallet.
l'm back
Ring om du kan, annars är det bara att säga att du är intresserad av att köpa en säck hö. Ta med några tior, mer bör det inte kosta. 2.50kr per kg fick jag betala, men en gång fick min syster betala typ 20 el. 50 för en säck! Så ring och fråga om möjligt så du slipper stå där och verka snål när du säger nej till dyrt hö.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -