För och nackdelar
Hejsan jag vill skaffa ett eller två husdjur beroende på men jag har kommit fram till att det antingen får vara marsvin eller kanin ! Så jag har några frågor !! Kan ni nämna för och nackdelar med kanin kan man ta ut kaniner på vintern o låta dem hoppa runt eller blir det för kallt ? Vilken ras? skulle ni rekommendera som en första kanin bryr mig inte så mycket om ras kan lika gärna vara en korsning ! Kommer så klart läsa på så mycket jag bara kan men vill höra andras åsikter !! :) Tacksam för svar !! Inga elaka kommentarer tack !!
Plus med kaniner: + Finns mängder av aktiviteter att göra ex. Klickerträning och Kaninhoppning. + Ofta väldigt keliga + Tillgivna + Lätt att rengöra. De bajsar ju bara pluttar. + En underbar och trogen vän! Minus med kaniner - Kan skräpa ner. Jag tycker inte de finns 'förstagångskaniner' utan att man får hitta en trevlig unge efter bra släkt. Har haft dvärgvädur och lejonhuvade och alla har varit lika underbara. Om du har en innekanin så ska du helst inte ta ut den på vintern förutom kanske 10-30 min. Lycka till! Kaniner är underbara :)
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
Kaniner kan ju vara rumsrena på ett sätt marsvin inte kan(lika lätt).
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
kaniner kan man ha ute och skutta på vintern ja :) men om det är djup snö så kom ihåg att torka av kaninen efteråt! och om kaninen bor inne så ska de inte vara ute i alldeles för kallt väder eller för länge ;)
med vänliga hälsningar Hanna & djuren
Fördelar:
- Man kan välja om man vill att de ska bo ute eller inne. Året om.
- Keliga och snälla (de flesta)
- Roliga att titta på
- Söta
- Man kan klickerträna eller hoppa med dem
- Kan bli rumsrena (mer eller mindre)
- Relativt luktfria
- Billiga i drift
Nackdelar:
- Biter sönder saker, tex sladdar och tapeter. Mina kaniners senaste projekt var att tugga sönder trädgårdsslangen…