Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 476 ggr
loginger
0

Parning?

Mina kaniner parades för 14 dagar sedan och jag kunde bara se en lyckad PARNING, Jag fick även höra att man skulle sätta ihop dem en stund varje dag så de fick försöka flera gånger . Jag gjorde så att jag satte ihop dem varje dag efter den lyckade parningen men honan är totalt ointresserad och springer bara iväg.  Om det har lyckats första och enda gången så är hon dräktig i dag 14 nu. Men ska jag i alla fall sätta ihop varje dag och hur länge ska jag hålla på ? Känner honan på sig att hon är dräktig och inte vill para sig  ?

Fridaaaa
1

Nej sätt inte ihop dem mer! Det kan bli dubbelparning! Och då skulle honan vänta 2 kullar samtidigt vilket ju inte är bra.Vänta nu minst 3 veckor innan du testar igen. Har kaninerna parat sig ska man inte sätta ihop dem igen utan vänta och se om hon blivit dräktig eller inte.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

loginger
0

Ok Tack ! Då var det nog bara bra att det inte blev någon mer PARNING än den första :-) Det är bara att hålla tummarna och hoppas att det lyckades!  

Är det så att honan inte vill paras ifall hon är dräktig ? och det kan vara en anledning till att hon hela tiden springer undan?

tlover
0

#2 Hon kan vara dräktig eller skendräktig? men hon kan också fått slut på brunsten så hon helt enkelt inte är sugen.

Själv brukar jag bara sätta ihop dom 2 dagar i rad (om honan är intresserad dag 1) och ta ut honan om hon inte är sugen.

l'm back