Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 581 ggr
Lizelda
0

Toa-hjälp!

Jag behöver hjälp med kaninerna… De bajsar överallt! Jag har försökt att lägga alla deras pluttar och det smutsiga spånet i toaletterna (finns två, en vid höet och en bortanför) men det hjälper inte. Laki har aldrig varit rumsren (fy skäms på mig) men Elvis ska ha varit det men båda pluttar precis överallt. Ska jag skaffa höhäck som jag spikar upp vid toaletten?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

jbson
0

Ja att sätta toan under höhäcken verkar som en god ide! De bajsar å kissar ju som bäst när de sitter å äter ;)

Lizelda
0

Får införskaffa en bra höhäck då :) Något tips? på en bra höhäck om man inte har galler?

fsigge
0

Att det kommer lite pluttar utanför här och var får man faktiskt stå ut med. De flesta kaninerna (vad jag vet) är lite sämre på att bajsa i toaletten än att kissa. Som tur är det lättare att ta upp de spå pluttarna.

Frida

[neptunens]
0

Toalådan vid höhäcken och vara envis med att flytta pluttar som hamnat fel. Det är det som funkar för mina odjur :-)
Nu tycker jag dock inte att det gör så mycket om det hamnar några pluttar fel, som det kan göra när de "markerbajsar" som om de börjar kissa på helt fel ställe, men ändå :-)

Lizelda
0

Hade det varit några pluttar så hade jag ryckt på axlarna men nu är det alla pluttarna :(

jbson
0

Men om de börjar kissa på "fel" ställe hur gör man då?