Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 634 ggr
jela96
0

Varför just kanin?

Ja som de står i rubiken, vad fick dig att köpa kanin?

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Fridaaaa
0

Haft kanin hela livet stort sätt. Uppväxt med det och sedan har det bara fortsatt 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
0

Jag och min man ville ha ett köttdjur som var fodersnålt, som vi kunde fixa allt foder till själva, som var en lantras, som var lätt att ta hand om, som tar lite utrymme, som ger bra gödsel och som man kunde sälja livdjur av ifall man blev för feg för att slakta så vi föll för Gotlandskaniner.

Just kanin var relativt enkelt att börja med också eftersom jag hade det då jag var liten (då mamma hade köttkaniner och sen blev det "gödselkaniner").

l'm back

Vovisch nr2
0

Har just för tillfället inte en kanin men blir med kaninunge nästa månad. 

Kanin är för mig det perfekta djuret eftersom de är i perfekt storlek, oftast mysiga, livliga, otroligt charmiga, det finns så många grejer att göra med dem, kan bli rumsrena och såklart är de otroligt söta!😍 finns flera saker men orkar inte skriva allt just nu. 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Frosstis
0

De är som hundar o katter men mindre krävande =) En snäll och billig kompis som klarar sig själv väldigt bra.

jbson
1

Har haft både häst, hund, katt, marsvin, hamster och fåglar. Sedan så ville äldsta dottern ha en kanin. Sa först nej, men sedan ramlade jag över världens sötaste foto när en kompis skulle sälja sina ungar och där smalt mitt hjärta! Under de fyra veckorna som vi väntade på ungarna läste jag på som en tok och har lärt mig otroligt mycket här inne! Så nu har vi varit lyckliga kaninägare i snart 4 månader och intresset bara växer o växer… Det roligaste är att jag och barnen delar samma intresset med både kaninerna och hoppning mm.

Lizelda
0

Älskar alla djur och har både hundar, hästar och fiskar sedan innan. Min första kanin var bara tänkt att vara en mysig liten fluffboll, min nuvarande lilla mys är helt annorlunda. Nu börjar det bli en livstil, ännu en del av vår stora kennel :) Är svag för fluffiga, söta saker så därför blev det kanin istället för t.ex. marsvin ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

NaDa...
0

Jag vill ju säga att jag drogs till deras unika temperament eller något sånt, men på riktigt så blev det nog kanin bara för att jag som tioåring var anvunsjuk på mina vänner som hade kanin ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

fsigge
0

Dom är ju så bedårande och små och fluffiga och… Helt perfekta!❤️

Frida

[Lollo1402]
0

När en i min släkt skulle avliva en kanin var mamma och jag tvungen att rädda den! Det var för 1 år sedan lite mer, sedan dess har mitt intresse bara flugit vidare.

Love Lejonhuvadekaniner
0

Jag älskar kaniner mina föräldrar och äldre syskon har haft, så i hela mitt liv har jag alldrig varit utan kanin. Jag känner att man blir lycklig med en eller flera kompisar. Så ett liv utan kanin är inget liv för mig:-)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

[Lily81]
0

Kan inte ha något annat pälsdjur än kanin, eftersom jag har ett barn som är allergisk mot pälsdjur.   

Så det var anledningen till att det blev just kanin.   Hade inte kanin som barn, men väl en hög andra djur. 

Kaniner har visat sig vara underbara husdjur, och skulle inte vilja vara utan dem!