Tips på mattor?
Jag letar efter en stor sorts matta som
a) inte är omöjlig att tvätta med rätt medel om kaninen skulle på en olycka
b)inte kostar "för"(om mattorna är i samma prisklass finns det väl inget att göra)
c)inte har ludd som lätt slits av. Kaninen kan ju i värsta fall börja tugga.
Ta-Sia har inte börjat gilla trägolv, och istället för en massa trasmattor överallt som jag kommer snubbla ihjäl mig på tänkte jag kolla ifall stora stabila mattor kunde vara ett alternativ.
Om nu inte Borris dörrmattor har väldigt bra halkskydd förstås.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Alla mattor är potentiell mat enligt mina skuttrumpor, så glöm bort det där med mode, utan satsa på begagnade mattor.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ja, här hemma är nog begagnat nödvändigt. Ny inredningar har jag sällan råd med.
Är det några mattor man ska undvika? Ryamattor? De verkar ju annars mjuka.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Ryamattor ska du nog skippa! Blir jättejobbigt att ta bort avföring om kaninen inte är rumsren. :p
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Jag skulle undvika alla mattar med plast och dyl i, så är nog ganska giftiga att förtära. Har du provat med dubbelhäftande mattejp under dina trasmattor?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag kan ju alltid pröva med tejp. Jag antar att denna inte är tuggvänlig m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/10250201/
Jessica Jones (2015-)
Syntetmattor med kort lugg är lätta att rengöra. Finns bland annat på Rusta i många storlekar och färger. Kiss tas bort med rengöringssprej. Löst bajs kan skrapas bort med ett metallföremål när det torkat. Har flera sådana mattor, perfekt när man har kanin. Se exempel på min profilbild.
Jag har Borris i min bur, Rufs tuggar inte på dem iaf.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag har en trasmatta i hallen hemma det är kanonbra för den går att tvätta i tvättmaskinen
Jag har en ryamatta i mitt rum, det fastnar såklart spån där i men de är enkelt att plocka bort bajs. Har dock inte haft någon kissolycka på mattan än.
mina kaniner tuggar på mattorna vad de än är gjorda av, så jag ser till att främst ha naturmaterial som kokos och sisal eftersom det då inte gör så mycket om de blir tuggade på.