Klotterplank #266
Nytt klotterplank đ
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

Toppen, Yey! SÄ slipper jag scrolla som en galning! Haha⊠Efter tre vakna nÀtter ska jag nu Àntligen fÄ sova i natt. Men har lite svÄrt att stÀlla om!
#0Vilken söt kanin & bild!
Usch regnet öser ner! Den lilla hunden ville inte ens gÄ ut :/
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Trött⊠đŽđŽ
VÀnliga hÀlsningar Ellen 

SĂ€tter bokmĂ€rke hĂ€r! đ
-HÀlsning Jossan, medarbetare pÄ bichon ifokus-
hattifnatten: det Àr en hollÀndare :)
Moses och Ylva trÀffades ute pÄ golvet första gÄngen nu.
De har stÄtt i burar brevid varandra i 2 veckor, och ibland har Moses hetsat, sÄ trodde det skulle bli lite tjafs. Men det har inte hÀnt nÄgonting Àn alls, pÄ 1 timme. IstÀllet sÄ Àr han jÀtteunderlÀgsen, och de gÄr super ihop Àn sÄ lÀnge. Skönt :D
#6 Vad hĂ€rligt att det gĂ„r sĂ„ bra Ă€n sĂ„ lĂ€nge! đ
#5 JÀttefin! VarifrÄn kommer han/hon?
#8 Tack! Hon Àr född hos Tallmons kaniner! Men jag köpte henne frÄn Maria pÄ NorrgÄrdens. Hade ungar precis innan jag köpte henne(avelsninis), och antar fri tillgÄng till pellets. DÀrför hon Àr lite⊠tjock. :P Försöker banta henne lite.
Han kommer ifrÄn en mindre uppfödning utanför Skövde, frÄn en tjej som heter Ulrica!

đ
#9 Mitt inlĂ€gg var egentligen till paulinabieber đ€ đ
Blir knasigt nĂ€r det blir en ny trĂ„d plötsligt! Skrev till dig i förra trĂ„denâŠ
Din hona Àr otroligt fin ocksÄ, hon Àr lik min egen hollÀndare! Fast min Àr frÄn en annan uppfödare. Hur gammal Àr hon?
#11 Oj, förlÄt! :P LÀste fel nr dÄ.
2 Är Àr hon.
#12 LĂ€tt hĂ€nt! SĂ€rskilt eftersom bilden jag kommenterade fanns i förra trĂ„den och inte i dennađ Blir lite rörigt đ Men jag skrev till dig i förra trĂ„den, som sagt!
Hon ser jĂ€ttemysig ut! HollĂ€ndare Ă€r en underbar ras! â€ïž
#8 Uppfödaren heter Maria :) Glömmer hela tiden av vad gÄrden heter.
#14 NorrgÄrdens?
#15 Ja, sÄ heter den vÀl!
#16 Vem Àr mamman? RÄkar det vara min? ^^
Edit; SÄg att du inte skulle fÄ hem henne förrÀn 31 okt. DÄ Àr det inte min!
#17 Lucyđ

LĂ€ngtar till i morgon!
KÀnns som om det var evigheter sedan jag var inne hÀr⊠vilket det ocksÄ var x)
PÄ bloggen visar jag hur man gör en sÄnÀr kaninleksak. http://myrabbits.devote.se
FÄtt massa gjort idag, bland annat fixat för att börja övningsköra! LÀngtar tills jag fÄr mitt körkort :)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
landskaninhoppare â„ Vardagsblogg â„ Kaninblogg â„
Ă€r sĂ„ nöjd! har precis sytt mig en super snygg bogsele till minstingen pĂ„ gĂ„rdenđ
fick ett roligt vĂ€lkomnande nĂ€r jag kom till kaninburarna den hĂ€r morgonen, en viss kanintjej hade lyckats somna i vattenskĂ„len (?) och hade magen full av isklumpar đ Det var bara att plocka in kaninen och vĂ€nta tills isen hade smĂ€lt och sedan borsta och torka med handuk. SĂ„ kan det gĂ„ om man Ă€r en busig tonĂ„rstjej! đ Och idag var jag till Vasa och shoppade lite saker till kaninerna, bland annat sĂ„ fick Cordoba en leksak med en plinga i som hon bara Ă€lskar! đ Torkade Ă€pplen köpte jag ocksĂ„ och skĂ€mde bort dom liteâŠ
med vÀnliga hÀlsningar Hanna & djuren
Idag blev jag slickad pÄ för första gÄngen av Ylva. Det gjorde mig glad i hjÀrtat. :)
Jag Àr sÄ glad! :D Hela familjen var och röjde pÄ vinden idag. Hittade dÄ en stor pÄse med gamla kanintillbehör frÄn den tiden jag hade kanin. PÄsen innehöll pellets, klosax, kaningodis, hörntoallet och en hel del skÄlar. Jag fick sÄ mÀnga tillbakaminnen! Kan ju vara nödvÀndigt nÀr jag skaffar kanin igen! :)

#28 vad Àr du bra pÄ? Gillar du att bygga sÄ kan du ju göra sitthyllor, hus, bolÄdor osv (i olika roliga designer) och gillar du att sy sÄ kan du ju laga sittpuffar, transportdynor, selar och sÄnt :)
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
#29 Hm, jaa. men tycker att selar verkar vara svÄrt att göra! :o
Kramar & tassar frÄn Ida, Toffee & Lakrits 
#30 det vet du ju inte förren du testat! :D
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
#32 jo, men fattar ju inte mÄtten hur jag ska rÀkna ut deet, haha..
Men tror du att flÀtade armband med ninisens namn eller typ ens hÀsts frysmÀrke för 30kr skulle va nÄgpt? :)
#34 FörlÄt om jag lÀger mig i men armband verkar som en superbra idé! IsÄfall lovar jag att köpa!
#35 Äh, tror du de? :D vad tror du isf för material skulle vara bra?
#33 Grattis!!!!
Jag vill ha nÄgot zobel-igt igen tror jag. Hmm!
Mina Ă€lskade ninisarâ€ïž Haha Skutti klĂ€ttrade upp pĂ„ min rygg innan nĂ€r jag böjde mig ner haha, och sen satte hon sig pĂ„ min axel och luktade mig i ansiktet och örat haha xD ^^
#36 SjÀlv Àr jag inte sÀrskilt bra pÄ sÄdant, men nÄgot som inte sticks! Haha:) Men nÄgot lite "glansigt" kanske. Jag har ingen aning!
10 dagar kvar <3
Jag lÀngtar tills mamma börjar avla New Zealand. Hon har lovat mig en kaninunge, men eftersom det kan ta sÄ lÄng tid kanske jag köper en unge innan.
Jessica Jones (2015-)
- SajtvÀrd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Nu har snön kommit hÀr! :) Det hade dock lyckats snöa in i kaninburarna, sÄ fluffisarna sÄg ut som smÄ snöbollar nÀr jag kom dit pÄ morgonen, det var bara att börja borsta och torka dÄ ^^
med vÀnliga hÀlsningar Hanna & djuren
#43 Fyy snö⊠:S hoppas det inte kommer hit pÄ ett tag! Fortfarande 10+ varje dag, men massa regn.. :s
#45 Vad hÀrligt det ser ut! =)
Har varit pÄ utstÀllningen i TÀby idag! MÄnga fina kaniner, - skulle gÀrna ha tagit med en och annan sötnos hem! Speciellt den mysiga Tyska jÀtteschecken:)
SĂ„ glad att mamma Ă€ntligen har börjat ta mitt kaninintresse pĂ„ allvar! BĂ„da börjar redan nu planera kullteman till i vĂ„r. đ
~ Kram Nadja â„
â„ Ă
Idag spenderades ca 6 timmar till att bygga en stor kaninbur till min lilla kanin som kommer pĂ„ fredag! LĂ€ngtarđ
#50 Kul! LÀgg gÀrna ut bilder! Ska den bo ute eller inne?
#51 Kolla in min blogg som finns i min signatur, finns bilder dÀr =)
Kommer bo inne!
#52 Ska kolla in bloggen :)
Ă h vad jag Ă€r glad! Ska hĂ€lsa pĂ„ en kaninuppfödare nĂ€sta vecka och troligtvis tinga en liten unge! â€ïž đ
Jag Àlskar iFokus!
Gissa vem som har biljetter till One direction nĂ€sta Ă„r â€ïž Ăntligen kommer de till göteborg!
NÄgon som vet en bra sida att köpa fina selar och koppel ifrÄn? :D
#57 Johannasselar
Yay min kaninbur blev klar idag! Bara smÄfix kvar tills fredag sÄsom uppsÀttning av höhÀck och sitthylla :)
Lilla Alfons ligger och tittar in i buren hela tiden, tror att det kommer komma en kanin ur röret och morrar för han blir sÄ frustrerad av att det inte kommer en kanin. Han kommer bli lika glad som mig pÄ fredag :-)
# 27 Vill ha:)

Det skulle bli sol idag och alla kaniner Àr ute i rastgÄrdarna. Dags att gÄ och lÀgga sig!
Ă h vill ha sol!
Varför har denna sajt slutat med mĂ„nadens kanin?âŠ
Vet nÄgon hur det Àr med lÀtta förkylningar och alkohol? =) Absolut inte eller funkar det?
#64 Hmm, menar du dricka alkohol nÀr man Àr förkyld?
Ingen fara alls. SÄ lÀnge du inte tar alvedon etc.
#65 Yes ;)
Menar du att jag inte ska ta alvedon och sÄnt nÀr jag druckit?
Imorgon Àr det hopptrÀning :)
Ett liv utan djur Àr inte vÀrt att leva
#66 Ja, precis!
Du kan ta en tablett eller sÄ dagen efter, men att blanda alvedon (eller andra smÀrtstillande som innehÄller Paracetamol) med alkohol innebÀr risk för leverskada.
SjÀlva förkylningen Àr ingen fara.

Lite besviken idag dÄ vÄr hopptrÀning blev instÀlld!
#68 Oki tack :)

Ledig och dÄ kan jag inte sova, hur typiskt Àr inte det dÄ!
SuckâŠ
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, BortskÀnkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund pÄ Tassa Bredvid
Denna dagen komemr bli ner vĂ€rsta dagen i mitt liv;( Saknar dig Sissi, Ă€ven fast du inte var min Ă€lskade lilla hund;(đ
vart kan man Äka pÄ hopptrÀningarna?
BĂ€bisar
-' Malin Hultman
#75 Fina bilder! Hur gamla Àr de?!
Tycker att det ska finnas en "Ner till senaste inlÀgget-knapp"!
Ănskar det var lov i Ă„tminstone tre veckor, orkar inte med skolan nĂ€sta veckađ
#76 Japanmanylade blir 5 nu i Novemver. Den blÄ Àr född i maj och den viltblÄ blev 2 i Augusti. ^^
-' Malin Hultman
Jag har tingat en kaninunge nu! :D Kommer hÀmta henne om fyra veckor! Man kan minst sagt sÀga att jag lÀngtar! SjÀlvklart kommer det komma en bildtrÄd Ät henne nÀr jag har fÄtt hem henne! :)
#77 det finns det om du hÄller musen över inlÀgget
nÄgon som sÀljer hinder??
Imorgon fĂ„r jag min kanin đ
Jag vill ha en kanin đ
Fryser trots att det Ă€r varmt inne đ
FĂ„r hem en ny kaninunge i morgon â€ïž Ska bli sĂ„ spĂ€nnande!
Testar eldningspellets i toalĂ„dan fr.o.m idag. Ăn sĂ„ lĂ€nge mycket nöjd!
Jag Ă€r hungrig men orkar inte gĂ„ en trappa ner och Ă€taâŠ..
#88 Ăter macka nu đ
Usch ingen bra start pÄ morgonen! Stod ett vildsvin pÄ tomten som ena hunden jagade bort, inget vuxet men ÀndÄ :(
igÄr var de smÄ kaninerna ute 8 timmar och idag fÄr vi se, kanske 9 ? ;) hur lÀnge brukar era vara inne? mina gÄr ut vid 8-9.30 och gÄr in vid 16-17 tiden. :)
#90 VÀldigt olika, slÀppt ut mellan 9-12 pÄ dagen och gÄr in 16-17 pÄ kvÀllen nu nÀr det blir mörkt, sommartid nÀr jag Àr hemma Àr de ute frÄn runt 8-10 till runt 19-21 pÄ kvÀllen.
Ă ngrar att jag köpte spĂ„n istĂ€llet för pellets till buren. Hela lĂ€genheten Ă€r full i spĂ„n + lilla Bella som allt spĂ„n fastnar pĂ„âŠ
T.o.m katten Àr spÄnig, suck.
Missa inte MÄnadens dvÀrgkanin - SajtvÀrdinna pÄ dvÀrgkaniner
Bunnysta@instagram
Jag mĂ„ste ta mig samman och bestĂ€mma hur jag ska göra med uppfödningen, och det bums! SkĂ€rpning Carro! đ€
HÀmtat min lilla kaninis nu =) Han var mindre Àn jag trodde men han var tydligast störst i kullen o han har sÄ fin rund bebismage <3
#91 ja de Ă€r ju sĂ„ SKĂNT för dom! :D
95# Men herrgud vad fin han Àr!
Missa inte MÄnadens dvÀrgkanin - SajtvÀrdinna pÄ dvÀrgkaniner
Bunnysta@instagram

#99 men sÄ söt!
Har fixat klart alla kaninerna som ska stĂ€llas imorgon, + gjort iordning för dem som ska hoppađ
Vilka ser man i BrÄlanda?
Imorgon blir det upp före tuppen, kl 4 Ă€r klockan stĂ€lld att tjutađ
Behandla andra sÄsom du sjÀlv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube

#101 Typiskt att jag behöver sitta Ă„ jobba nu i natt! Hade tĂ€nkt Ă„ka dit med familjen o kikaâŠ
#1000 tack!:)
#99 Vilken sötnos! Jag har ocksÄ en underbar hane frÄn samma stÀlle.(NorrgÄrdens:) Vad ska han heta?!
#104 han heter mr. Carlie Ray men kallar han för Charlie! :) Vad heter din?:)
Vilket bra namn! Mina heter Dino och Inka! Dino kommer frÄn NorrgÄrdens!
SĂ„ fin:) Hane eller Hona??!
#108 Tack! Hona.
Stor bild det blev, vet inte hur man fĂ„r dem mindre đ€
Lilla sötnos! Ănskar att min hane fortfarande var sĂ„ liten! Numera Ă€r han en stĂ„tlig herre som inte tycker att hans matte ska pussa pĂ„ honom lika ofta som nĂ€r han var en liten bebis! :) Dock blir han gĂ€rna kliad i pannan i timtal!
Kommer hon frÄn NorrgÄrdens?!
#111 Ja, har en sen tidigare (avatarbilden), och minns knappt att hon ocksĂ„ varit sĂ„ liten en gĂ„ng i tiden! â€ïž
Ja, ungen kommer frĂ„n NorrgĂ„rdens đ
#110 Var det kaaanske dig jag trÀffade pÄ tÄgstationen ? :p
#111 Ok! Ja, de vÀxer snabbt! Min hane kommer ocksÄ dÀrifrÄn! :)
#113 Det var det nog! đ
#115 VÄra Àr nog syskon dÄ :) Vem Àr hennes förÀldrar? Min killes Àr Lucy och Humle
Ja, de Ă€r kullsyskon. Och kaninen i #6 Ăr mormor till vĂ„ra! KaninvĂ€rlden Ă€r liten!
JasÄ! Haha vad kul!
Vad har du döpt din till? =) Min Charlie Àr mycket mer nyfiken och modig Àn jag tÀnkte mig, han Àr framme vid gallret hela tiden och vill komma ut o gosa, trÀffat hunden har han ocksÄ gjort flera gÄnger. Trodde han skulle ligga o gömma sig de första veckorna iallafall! Han har sÄ stora öron. Parabolöronscharlie kallar jag han
Varför fungerar det inte att redigera inlĂ€ggen? La upp fel bild đ
#118 Hennes namn var NorrgÄrdens Cox Pomona, och jag tror att hon fÄr behÄlla det namnet, kallar henne Pomona.
Min Àr ocksÄ vÀldigt nyfiken! Och orÀdd och kelig. HollÀndare Àr en jÀttemysig ras!
Din lille kille Àr supersöt!
#119 och 120, och min hane Àr morbror till era smÄ:)
#120 Det var ett fint namn :) Fick du vÀlja det sjÀlv?
Min första hollÀndare detta :)
Tack, din med đ
JÀttesöta hollÀndare paulinabieber och Lily81! :)