Vad ska du välja för program
vad ska du välja för program på gymnasiet ?
eller vad går du ?
Jag går sista året på Omvårdnadsprogrammet :)

Jag går Naturbrukslinjen på Spånga gymnanium, andra året!
Jag tog studenten för 3 år sen, men jag gick Barn & Fritid :D
Jag gick ut gymnasiet -05 men då gick jag samhälls ekonomi iaf :) trivdes superbra :) Nu läser jag på universitet, civilekonomprogrammet andra året :)
Samma klass som #2 :) Alltså 2an på spånga gymnasium, naturbruk inriktning djurvård :)
- Mvh Emma
Har ingen aning vad jag ska välja xD
Hälsningar Vemsan
jag ska kanske söka till et hundgymnasium i forshaga :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Antingen ska jag välja estet foto, (eller vad det heter xD)
Eller något med djur.
#8: Bild :)
Själv gick jag Dans! Roligaste jag gjort i hela mitt liv. (En estetisk linje alltså).
Gick ut i somras och nu pluggar jag på lärarhögskolan.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag ska typ välja naturbruks men jag går i 6:an nu så jag kanske ändrar mig

Jag har gått Media!
Tog studenten 2005 men jag gick en specialvariant av samhällsprogrammet -> turism och ekonomi.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag tog också studenten 2005 och gick Estet musik. Det var kul men kändes rätt bortkastat, mitt intresse för musiken var nog inte tillräckligt stort för att jag skulle kunna göra det mesta av programmet. Jag slöade mest ^^
Nu läser jag 1:a året på Turismprogrammet på Umeå Universitet
Jag ska nog gå en Design eller inrednings linje

Jag går Hotell/Restaurang första året!
Jag har redan gått ut gymnasiet, men jag gick iaf Djurvård :)
Jag ska gå Samhäll, Idrottsinriktning på Porthälla Gymnasium i Partille. ^^ Går i 9:an nu!
Jag vet inte går bara i 5:an nu xD

Jag går barn& fritid på lerum gymnasium:)

Gick barn & fritid, nu pluggar jag till förskolelärare på högskolan.

jag ska gå handbolls gumnasium elr ridgymnasium =)

funderar på djurvård. nån som har gått där? vilken skola isåfall? var det bra? :) är det bortkastad tid?

Tog studenten i våras. Läste samhälls ekonomi (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Går andra året på Jälla naturbruksgymnasium. Intriktning smådjur/djurvård.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jag går 1 ring på Naturbruksgymnasiet, Sörmlands Naturbruk

#2 Spånga gymnasium! Där har jag varit och klappat lamm <33
Ska nog gå Natur . Går i åttan nu så jag har inte bestämt mig än..

Nicolina: Jag bor där, i Spånga alltså! :D
Jag ska gå samhälle.

Jag går andra året på hantverksprogrammet i Vetlanda med inriktning Florist.
Jag trivs verkligen med både lärare, lektioner, klasskamrater och allt runt omkring en i skolan:)

Jag går 7;an, och vette f*n vad jag ska välja ;)

Jag visste redan i 7:an vad jag ville välja.
Jag ska antingen välja Hästskötar linje eller Frisör eller naturbruks gymnasium ^^

Ska gå naturvetenskap eller samhällskunskap :)

#26 Kul, lammen är jättesöta! Men gosigast av alla fåren är baggen = ) Han bli jätteavundsjuk om man klappar hans tjejer men inte honom, då kommer han och petar bort dem och ställer sig för att bli kliad själv, så sött = )
#28 Så skönt om jag bodde där, lite närmare till skolan då = ) Jag och Emma bor på Ekerö, eller ja Emma bor på Ekerö och jag på grannön Färingsö så det blir en bit med buss varje dag…

#2 och #5 Den ska jag gå ;)

Ska naturbruk/djurvård på Spånga Gymnasium :)

#36 Hihi, samma dårå :P Vad vill du utbilda dig till?

#37 :D:D Veterinär hade jag tänkt ;) dudå?
#35 & 36 vad kul :)
- Mvh Emma

Går sista året på spånga gymnasium naturvetenskap med djurinrikting :)
Ska förhoppningsvis gå nån linje med djur, annars blir det nog estetisk.

Jag går Naturvetenskapliga linjen. :P Det var det enda jag kunde välja för en framtid med djur. :P

#38 Samma :P

Skulle ju vela hålla på med djur eller något som har med bild att göra :) Men tror jag kommer välja Medie ^^ Tror det heter Medie iaf :S ;)

jag vet inte vad jag vill bli, men något med husdju i allafall. inte veterinär..utan..jao..har ingen aningXD kannske finsnickare så jag kan starta eget företag och göra massa saker åt djur, hundkojor, kaninburar,hinder allt möjligt
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#44 Det heter medieprogrammet, men kallas media;)
#45: Låter kul :))
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#22 Jag går djurvård på august kobbs gymnasium. Trivs jättebra hittills :D Ångrar inte den linjen, så det kan jag rekommendera. :)
tips? till alla som ska välja gymn. gå på många öppet hus på många olika skolor, lås er inte bara vid en linje/skola. Ha många valmöljigheter och prata med elever som går/ har gått de linjerna. Lycka till!!

Jag hade tänkt att välja Naturvetenskapliga linjen på sundsgymnasitet i vellinge men jag går bara i 8:an så det är ett tag tills dess
En annan sak som är bra att tänka på: Om ni vet på ett ungefär vad ni vill plugga EFTER gymnasiet så se till att kolla upp vilka kurser ni behöver läsa. :)

Ni som vill bli Veterinär och tänkt gå på Spångas Naturbrukslinje! Har för mig att det är bättre att gå Naturvetenskap inriktning Djurvård/Djurkunskap. På den linjen får ni all behörighet för att läsa vidare! På NP måste ni välja eller läsa till senare vissa kurser - tror det är såhär, men kolla upp det för säkerhets skull så ni hamnar på rätt linje för att kunna läsa vidare till Vet. sen utan för mycket krångel = )

#51 Enligt yrkesvägledaren på min skola ska jag gå Naturbruk. Naturvetenskap är väl mer plugga plugga plugga, medans Naturbruk är mer praktiskt? Eller? ;)

#52 Javisst NP är mer praktiskt än NV - men på Spånga finns en NV linje med inriktigt djurkunskap. Dvs. du läser extra lektioner om djur och får även göra en del praktiska saker. Och som sagt på NV får du all behörighet för att läsa vidare sedan. På Np måste du välja till vissa kurser då, om jag nu själv fattat det hela rätt - ska inte bli veterinär själv så jag har inte stenkoll.
På NV så bör man ju gilla och ja, tyvärr, vara duktigt på matte också. Annars kommer man få det jobbigt… men jag kan lova att det är en himmla massa plugg på NP också, så det kommer du inte undan = )
Men som sagt, gå på öppet hus och hör med de lärare som kommer att finnas där vilken linje du ska gå! De kan nog svara på det bättre än Syv, själv litar jag inte alls på Syv. Jag kanske säger helt fel till dig, men av nån anledning har jag fått för mig att man ska gå NV med djurinriktig om man vill bli veterinär!

#53 Vill inte "komma undan" från plugg. Vet att det är ganska höga krav på blivande veterinärer, men nog är det roligare att studera mer praktist också. Jag lär mig mycket mer när jag får "jobba med händerna", speciellt när det är något som intresserar mig. Om det så tar längre tid/blir jobbigare, spelar ingen roll. För mig är det viktigt att ha roligt samtidigt som man pluggar och lär sig!
Och jag litar på min SYV ^^ Hon är duktig, har kämpat hår för att fixa prao hos en veterinärklinik åt mig. Och hon säger att om jag vill jobba mer praktist under gymnasiet, ska jag välja Naturbruk/Djurvård på Spånga.

#54 Jag lär mig också bättre om jag får jobba praktiskt med händerna! Jag sa bara vad jag hade förstått det som dvs. vilken linje som var "bäst" att gå om man ville bli veterinär! Men om du, som jag, trivs bättre att ta den praktiska vägen och struntar i lång tid det tar att att bli färdig så spelar det ju ingen roll vilken linje du går!
Och självklart ska du gå NP om du vill jobba mer praktiskt! Man slipper ju iaf som exempel alla NO-ämnerna och läser bara obligatoriskt Matte A! = )

#55 Det var det jag ville komma fram till, haha :) Men sen gäller det ju att ha bra betyg efter gymnasiet också ^^ Kanske är större chans att man har det efter NV.

#55, går du naturvetenskap med inr djur på spånga? O.o gårj u där tredje året o vore kul att veta vem du är isf ;D

Djurvård kanske
Vet inte ^^
#57 Nej, hon går i min klass Louise, det är min kompis ;D
- Mvh Emma

#60 ahaaa! :D nämen där ser man ;)
#61 haha ;D
- Mvh Emma

Ingenaning vad jag ska gå.. Vill bli nåt med djur, så jag antar att jag får gå Natur isåfall. Men hatar matte & no, så får se hur jag gör :P

Jag går första ¨året på Media :)
Jag går på naturbrukgymnasiet Kvinnersta och läser djurvård, det här är första året :)
jag tror programmet heter naturbruk