Lös i magen
Då mina två kaniner inte äter samma foder (tänker blanda dem) så är det problematiskt med utfodringen. Elvis, som har lite känslig mage, har börjat bli lös i magen. Vad ska jag göra? Har gett dem i två olika skålar men de vägrar äta ifall de inte får äta ur samma tillsammans. Har fått fiberpasta till Elvis men vet inte hur jag ska göra med den. Att han är lös i magen beror antagligen på att han få i sig för mycket av hennes mat också plus att han fortfarande inte vant sig helt vid att bo med hundar omkring sig.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
kanske testa att dela på kaninerna en stund när du utfodrar? Jag gjorde så när jag hade en bebis med en vuxen, och då skulle ju ungen ha lite annan och mer mat. Då särade jag på de tills de hade ätit upp. Det var inte så komplicerat🙂
Frida
Fast hur ska jag sära på dem? Sätta in en av dem i transportbur?
#2 hur har du det i buren? Har du dom inne eller ute? Det är bara att dela av eller flytta ena kaninen till ett annat rum.
Frida
Jag märkte att ena min äldsta kanin magrade av en del eftersom att den unga kaninen åt fortare och åt upp den andra kaninens mat. Så i början hade jag bara den äldsta i knät och matade lite extra.
Frida
Jag har mina i en stor lekstuga, du kan se bilder på den i tråden Kaninstugan