Hö häckar?
Hej! Jag undrar vart man kan köpa bra hö häckar, nån som vet? Tacksam för svar! :)
Vanliga djuraffärer är väl smidigast. Finns överralt. Det finns säkert på Ica maxi
Frida
zooplus.dk har med lock på, perfekt så kan kaninen inte hoppa i och fastna 🙂
Granngården har en smart variant med som står på marken också med lock
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Den från granngården tycker jag är jättefin! den kanske du kan kolla på.
Frida
Vanliga djuraffärer har ganska bra 🙂
Rekommenderar inte höhäck där kaninen kan hoppa in i den, risk att de fastnar.
Mina får på burgolvet främst, mest naturliga för dem att äta så 🙂
#6 jag tror ändå inte att det är naturligast för dem att äta hö från marken än om de betar gräs från marken.
När kaniner gräver gångar i jorden så måste dom dra bort rötter som är i "taket" av hålan och det är nästan samma teknik som när dom rycker höstrån från höhäcken. Höhäcken är en jättebra uppfinning!👍
Frida
#8 Så är det. Dessutom ger det starkare muskler och bättre hållning att ha vattenflaska/höhäck lite högre upp.
#8 vattenflaska är dock inte en naturlig hållning men visst bygger det muskler.
Frida
#7 Vad skulle de äta från luften menar du annat än om de tar löv och så från grenarna? Mina äter dessutom bättre hö när det är i en hög än om det är i en höhäck samt vill inte riskera några skador ifall de skulle råka fastna.
#8 Nu skrev du till dig själv 😉
Kaniner kan även få problem med nacken, beroende helt klart på hur höhäcken sitter såklart.
Min hankanin tycks ha fått sneda och därmed också för långa framtänder av att rycka ner höhäcken. Dagligen. Nu får han hö på hustaket tills jag har köpt en häck att hänga på utsidan buren. Och tänderna måste också fixas.
Som #10 säger så är faktiskt hö på backen mest naturligt, dock äter min lilla tös mer om jag har höhäck en från backen. 🙂