Strö till kattlåda
Spån och kattsand har inte funkat så bra. Finns det något annat man kan använda?
Toalätt? Eller räknar du det som kattsand?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Testat toa-lätt?
(kattsand är inte så bra till kaniner, dammar i regel samt inte bra om kaninen skulle råka få det i sig)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok tack ska prova det
Lättströ från Granngården fungerar bättre än spån. Brännbart från pellets är ett alternativ, men min frasse trodde det var mat, så det kanske inte fungerar bra, det vet jag ej. Testa ifall din kanin tror att all pellets är ätbart innan du köper mycket.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Ok
#0 Vad är det som inte funkar? Är det uppsugningförmågan, lukten eller nedskräpning?
Med spån är det nedskräpning som är problemet och kattsand fastnar på fötterna på kaninen
om det är nedskräpning och/eller att det fastnar så är toa-lätt verkligen ett bra alternativ. ligger på plats mycket bättre än spån (alltså MYCKET. jag har innekaniner som är frigående på halvtid, och innan när jag hade spån så var det alltid spån öööööverallt. sen jag bytte till toa-lätt så är det väldigt sällan som det ens kommer utanför burarna), sen så tycker jag att det absorberar bättre och inte luktar lika mycket som spån när det blir kissigt.
Tack
Easyströ tycker jag om, har det till marsvinen när jag har det hemma och sprider sig inte alls som kutterspånen gör.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det får jag nog ta och prova nån gång
Jag köpte lätttrö på Granngården, men fick snabbt sluta använda det då det visade sig lukta alldeles för stark för att ha inomhus. Toa-lätt eller liknande har funkat bäst här än så länge, men jag ska prova eldningspellets också, då det är betydligt billigare än Toa-lätt!
Jag tycker Toa-Lätt och liknande papperspellets fungerar bra i kaninens toalett.
Lättströ ska inte lukta starkt om det är av bra kvalité. Sist jag var på Granngården fick jag sämst kvalité som snabbt börjar lukta illa och suger inte upp lika bra. Himla synd.
Men i ditt fall rekommenderar jag toa-lätt. Passar jättebra att ha i låda.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se