Kaninvåg?
Bör jag införskaffa en kaninvåg? Är det viktigt att veta vad kaninen väger om den ser frisk ut och verkar ha lagom hull? Var köper man i så fall en våg som inte kostar en förmögenhet?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
En enkel våg är en så kallad bagagevåg, då väger du kaninen i transportburen eller liknande. http://www.kjell.com/sortiment/el/verktyg/matinstrument/vagar/ovriga-vagar/bagagevag-p48613
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Åh, så praktiskt!
Vi använder vår personvåg helt enkelt men vi använder den ju för att vi har genbank (då man säljer kaniner + en gång per år ska man väga djuren och skicka in till föreningen). Skulle vi inte haft genbank skulle jag nog bara kolla på hullet för att vara ärlig.
l'm back
Jag använder en vanlig köksvåg, den tål max 5 kg och eftersom att jag har väldigt småkaniner så fungerar det. Det svåra är bara att få kaninerna att sitta stil på vågen så jag rekommenderar inte att gör som jag . 😂
Jag gjorde som Zachapacka med min förra kanin men Laki är inte alls lika nöjd med den så det har inte blivit av att väga henne
Man kan använda en vanlig personvåg. Först väger man sig med kaninen i famnen. Sen väger man sig själv utan kanin. Skillnaden = kaninens vikt.
Gnagarboden har en kaninvåg också.
Jag använder köksvåg och sedan en burk/låda eller så på. Den är lite i minsta laget men väger så sällan dem. Tycker det är smidigare då jag vill ha grammen också vilket inte syns på våg personvåg så man vet inte om det är närmare det ena än det andra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.