"Normal" kanin
Halloj, jag funderar på att köpa en liten kompis till min ensamma kastrerade hane Kito då han börjar bli lite olycklig och ensam och tycker så synd om honom. Men i alla fall, har kollat runt lite i SKAF's uppfödare register och hittar inte en enda som liksom har… "normala" kaniner… :-O Antingen är det vädurar, öronen neråt. Eller så är det hermelinerna som knappt har några öron alls ju! Och om de har normalstora uppåtstående öron är de ju lejon eller teddysar och de är bara pälsbollar… Vad har hänt med den "normala" kaninen som har lagom stora uppåtstående öron och inte bara är en stor pälstuss? :-O :-P //:Nanna
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Men holländare finns det väl ganska gott om? :P
med vänliga hälsningar Hanna & djuren
#1 Precis, som din lilla plutt. ^^ Precis som hon eller med lite man, alltså "lätt" lejon. #2 Hehe, jo, men de har tråkiga färger. xP :-X
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
#3 Finns ju olika färger på holländsk kanin: Svart, japantecknade, blå, viltfärgad, madagskar, isabell mm 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför inte leta efter blandras då? :)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Min hona är ganska speciell ras! Hon är dvärvädur, lejonhuvad kanin och lejonhuvad dvärgvädur. Hon är "normal":)
#4 Hehe, jo, jag vet, men söker främst brun zobel eller rysstecknad, och då hittar jag bara vädurar och hermeliner… :-( #5 Ja, men precis, men hittar ingen uppfödare som föder upp blandras… "/
Finns massvis med uppfödare som föder upp diverse blandraser. Kika på omplaceringshem annars? De kan säkert ha någon blandis som passar dina önskemål.
#8 Nja, är på jakt efter en unge. :-) Men var hittar man blandras uppfödare inom Skåne eller Kalmar då? :-)
#7 en stor rex eller liten rex kanske vore nått för dig? Har uppåt öron och ser ut som vanliga kaniner förutom en sammetsmjuk päls…de finns nog i brun zobel och rysstecknad
#10 Har faktiskt aldrig provat Rex kaniner, men vore kanske något man skulle testa. :-P :-) får kolla runt lite på bilder på dem på Google. ;-P
#11 ja de är superfina och även trevliga så kolla upp de, lär du inte ångra !
#12 Hur är deras päls, är den liksom som chinchilla päls eller vad kan man jämför den med? :-)
#13 Nja nästan som chinchilla-päls skulle jag säga. Mjuk och härlig 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aha, fy vad najs. ^^ Då tror jag nästan att man ska prova på en liten rex kille. ^^ Någon som känner till en uppfödare i Skåne eller Danmark som föder upp små rexar i castor, zobel eller ryss? :-)
#13 jo håller med kan påminna lite om chinchillans päls, rexpälsen är väldigt mjuka och sköna att klappa :)