Två burar - kompisar ändå?
Kan två innekaniner vara bra kompisar även om de bor i två olika burar, men umgås frigående när jag är hemma(några timmar om dagen). Eller är det stor skillnad mellan att se bor tillsammans hela tiden? Jag vill gärna ha en dvärg med min frasse, men vill kunna ha någolunda uppsikt ifall de bråkar, så skilda burar låter bra. Men skulle det innebära att de inte blir lika bra kompisar?(Om vi förutsätter att de går bra ihop).
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Bättre att de bor ihop hela tiden. Har själv 3 honpar som går två & två,alla bor ute 🙂 Annars är risken också att de kör med "hälsningsritual" var gång t.ex. Visst kan de bli bra kompisar men tror de har mer glädje av att vara tsm hela tiden.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Börja med två burar, ha de nära varandra så de kan nosa osv, men sedan finns det väl ingen anledning att ha dem skiljda när du är säker på att de är vänner? :)
Jag har två innekaniner, den ena är helt frigående dygnet runt oavsett om vi är hemma eller inte. Den andra är frigående i lägenheten när vi är hemma och vakna, annars är hon i sin bur i mitt rum. Den andra kaninen har sin bur i köket, denna står dock alltid öppen.
Och de är världens bästa kompisar. Så fort jag släpper ut tjejen springer hon fram till Elliot och så slickar de på varandra i ansiktet och lägger sig bredvid varandra. Aldrig något tjafs. Funkar hur bra som helst.