Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 424 ggr
Sosso
0

OT - tips?

Tog hål i örat själv igår kväll och undrar om ni rekomenderar nåt som man kan göra rent med förutom alcolsprit? :)

Det jag gör nu är varmt vatten på bomullstuss ca 4-5 ggr per dag, och har funkat bra hittils. ^^

emmsaaan
0

shiet. hur vågar du?:/

jag vet inget annat än alcolsprit…

fundrar sj på o pierca sj, naveln. min kompis har gjort det men jag tror inte att jag vågar… hur gjorde du? vilken nål använde du?:P förlåt om jag snor lite av tråden här..

KvirrZ
0

Förstår inte varför man piercar själv, så dumt. Finns så himla mycket som kan gå fel.

Men nu till din fråga, vet inget speciellt.

- Mvh Emma

Sosso
0

haha, med viljan. :) mina kompisar inspirerade mig, så ja ville verkligen pröva.

naveln? ;o ojoj XD Jag gjorde med en helt vanlig, simpel, spetsig nål :D sen stoppa ja bara i örhänget- klart !

senna
0

Du steriliserade väl nålen innan du gjorde hål?

Vet inga tips? på hur du ska göra rent.

Sosso
0

#4 : vad är sterilisera?.

Frida
0

#5 Sterilisera = döda och avlägnsa bakterier och smuts.

Jag har ett speciellt rengöringsmedel för piercings som jag använder. Och jag tycker det är en väldigt dum idé att göra sådant själv.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Tina-A
0

Tror örsnibben är det minst "farliga" stället att göra hål själv och jag känner många som gjort det. Vet också några som piercat läppen själv men det tror jag kan gå mycket mer fel än med örat.

Varmt vatten borde funka bra om du itne vill använda alcolsprit.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

senna
0

#5 - det är som Tramptass säger, och man bör ha gjort det innan man gör hål då det finns massor av bakterier osv. på nålen. Du kan liksom få inflamation i hålet, och det är ju inte särskilt trevligt om du frågar mig.

Så nu får man hoppas att du inte får det..

Sosso
0

#6: Aha okej :) självklart har jag gjort det :P

#7: okej :) jag gjorde en bit ovanför. för ja gjorde det hålet som ett tredje i mitt vänstra öra.

Ok, vi har nämligen inte alcolsprit hemma, men om det verkligen skulle vara nödvändigt så köper jag det, får se hur det går..

Sosso
0

#8; jag skulle aldrig ha tagit hål  om den inte skulle ha varit så kallat steriliserad. :P

lauraa
0

Jag har tagit alla mina hål själv. Näsan, Naveln och öronen. Det har alltid gått bra för mig och jag har använt sterilserad nål och sedan baddat med alcolsprit.

Sosso
0

#11: :o skulle aldrig våga ta i naveln, och verkligen inte näsan.

senna
0

#10 - okej.. inte för att vara taskig eller så, men du visste ju inte äns vad steriliserad var? :S

Sosso
0

#13: Nej, so what? man lär sig genom att fråga, därgör frågade jag.

senna
0

#14 - jag det vet jag väl att man gör! men jag menar, du säger ju att du använde en steriliserad nål, när du inte äns visste vad steriliserad betydde. :S

emmsaaan
0

men hon kanske steriliserade nålen, men vet inte vad det kallas. så när dom skrev vad det betydde så tänkte hon: aha, det va ju så jag gjorde.

emmsaaan
0

hur steriliserar man nålen då? ngt speciellt medel?

[mangaa]
0

Min kompis tog mitt ena hål i mitt vänster öra . du får bara tvätta det ofta , också med bara vatten ;)

Stravaganza
0

Varför gjorde du det själv? Varför gick du inte bara till någon som visste hur man gjorde det och hade erfarenhet av det?

Du gör ju som du vill, men jag tycker det var dumt gjort.

senna
0

#17 - känner en del som har "bränt den" eller vad man ska säga..

annaforsgren
0

det finns en sak på apoteket som heter medisvabb. det är som ett litet tyg ark med sån där sprit på eller vad man ska säga, engångslappar, det är jättebra:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

lauraa
0

#12: Det gjorde sjukt ont. Inte att rekommendera :P

Jag brände nålen lite på spetsen innan jag använde den.

annaforsgren
0

det är ju mycket bättre att pirsa hos frissören eller på nåt sånt där tatueringsställe:P för då går det mmycket snabbare. jag förstår att det borde ha gjort jätteont:S hur vågar du?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

lauraa
0

#23: Tycker det är onödigt att betala för saker man kan göra själv ^^ Näsan och öronen gjorde inte alls ont, och det gjorde jag ensam hemma. Men naveln gjorde skitont. Det var min kompis som gjorde det på mig.

Stravaganza
0

#24 Men det är väl ganska billigt?

Llinnea-
0

#25 det kostar  typ 600kr att pierca naveln!

Llinnea-
0

Blev det inte inflamerat när du piercade själv i naveln, kan du inte visa enn bild funderar också på att piersa naveln själv^^

Sosso
0

#15: Men då jag hade fått reda på det, använde jag mig ju såklart av det ordet i fortsättningen. :S du nämnde först ordet, sen frågade jag, sen använde jag mig avdet.

Frida
0

# 24, 25, 26 På Tribe här i Göteborg behövde jag bara betala 400kr och då ingick smycke och rengöringsmedel. Tycker jag inte är särskillt farligt dyrt.

Värdinna på Fantasy

Sosso
0

#29: Bra pris ! :P

ciss
0

Jag tog själv i örat för några år sedan. Jag, Fanny (Ync.) & en killkompis hittade en nål i Fannys mammas syväska, vi tog den och brände den lite över ett ljus. Sen sköljde vi av den & tryckte helt enkelt mot örat. Bakom hade vi frusen blodpudding & skinka om jag inte minns fel? För att kyla ned örat alltså.

Nålen var skitig, likaså med öronen & våra fingrar som vi pillade med. Tja, vi kom igenom öronen (mina var värsta sega, haha).

Alltså - vi fick inga infektioner eller så (bara Fannys mamma som blev arg på Fanny, annars var allt helt okej) men jag rekomenderar det inte. Sterelisera (stavning?) alltid nålen före, risken är stor för infektioner osv.

Lät förresten mitt hål växa igen, blev inte så snyggt direkt då vi inte varit särskilt noga. Snett & fult, Fanny gjorde samma sak. ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Taci
0

#31, haha kan tänka mig hur det måste sett ut när ni satt där me blodpudding å skinka bakom örat :D

ciss
0

#32: Japp, haha, underbara minnen! Vi stressade också då Fannys mamma var påväg hem & Fanny ville inte att hon skulle se. Jag satt på en stol, Fanny dansade runt då hennes redan var klart, samtidigt som hon ropade "Skynda, skynda!" och jag satt och gnällde för att det gjorde ont, och så Matte som bet sig i läppen för att försöka hålla mitt öra stilla och så. Haha!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Sosso
0

#31, 33: hahah :D

Frida
0

Det är inte bara nålen som ska steriliseras. Man ska tvätta området man ska pierca och det är en stor fördel om man har ett läkesmycke och inte vilket smycke som helst. Framför allt ska man ha ordentligt rena händer (helst engångshandskar) eftersom naglar är något av det skitigaste som finns på en människa.

Värdinna på Fantasy

lauraa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#25: Pengar som pengar ^^ Piercar hellre själv då!
#27: Nej. Visade mamma när hon kom hem. Hon brydde sig inte så mycket. Hon sa att hon kommer inte tycka synd om mig om det blir infektion ^^ Men hon tog fram förbandslådan och baddade med bakteriedödande varje kväll ^^
#29: Okej, men jag piercar hellre själv, även om det bara kostar 400 kr. Det är helt gratis hemma hos mig.

lauraa
0

Dålig bild, men den är urklippt från en bild på hela mig, så ^^ x)