Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1160 ggr
[Lollo 97]
0

Ute kanin?

Hej, min släkting har en belgisk jätte som ALLTID är utanför buren både dag och natt. Dom har också hundar som springer lösa ibland och jakt hundar som tränar inför älgjakten.

Här om dagen så bet en hund kaninen så han skrek! Han kunde ju ha dött!

Ska han verkligen vara ute på detta viset?

MoaL
0

Det är ju inte alls konstigt att ha kaninen lös. Det underliga är snarare att de inte håller bättre koll på sina hundar så att kaninen är skyddad. Det har de skyldighet att göra.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Lollo 97]
0

Dom bor typ 7 meter från skogen så tänkte på rovdjuren som kan ta honom :)

Så är hon nästan aldrig hemma nu för tiden.

[Lollo 97]
0

Någon mer som har något att tillägga.

[Lollo1402]
0

De kanske skulle ta in den eller något på natten?

Facie
0

Hm.. Är inte belgiska jättar nästan lika stora som en vanlig hare? Med tanke på kaninens storlek minskar ju hotet från rovdjur men kaninen  bör ändå ha någon typ av skydd där bara den kan komma in. 
Sen att träna hundar för jakt och sedan ha det tillsammans med ett flyktdjur känns ganska risk fyllt. Hur länge har de haft kaninen så? Verkar den trivas?

Pretty wise //

[Lollo 97]
0

Dom har nästan alltid haft honom så sen de fick honom. Vet inte om han trivs men han är lite skygg. Är snart mer vild än tam. Så är hon ju typ aldrig hemma heller så det är ju ingen som är med honom eller bryr sig om att stänga in honom på natten. Så har hon en liten kanin som alltid sitter i buren när hon inte är hemma.

[Lollo1402]
0

Aj då.  Kanske dags att sätta in belgiska jätten i buren på natten, och vara med kaninerna😐

[Lollo 97]
0

#7 Ja, absolut nu när älgjakten börjar snart och hundar springer lösa.

Ska fråga om jag får vara där och ta hand om dom när  hon inte är hemma.

[Lollo1402]
0

#8 Jepp, låter som en bra ide. Men fråga försiktigt, så hon inte blir arg, Vissa blir väldigt irriterade. Men nu vet jag inte ens vem du talar om, men yes:)

[Lollo 97]
0

Var och hälsade på jätten Lofus idag som detta inlägg handlar om :) Han var väldig, väldigt hungrig! så var han jätte mager. Tycker verkligen synd om honom. Så han har flyttat på egen hand till min farmor (alltså skuttat dit) så han bor där under altanen.

Så till min släkting, ägaren alltså, skulle ha kommit hem denna helg tror jag, men nu fick jag höra att hon ska komma hem i december.  Ska han verkligen sitta ensam så länge utan att någon är med honom och sånt?  Hon kommer säkert resa tillbaka till schweiz efter jul eller något. Eller resa någon annan vägen. Hon har varit bort rest i ca 1 och ett halvt år nu ungefär men har kommit hem ibland i 1-2 veckor.

[Sockertoppens_kaniner]
3

#10 What? Så hon har två kaniner som hon bara lämnar?! Anmäl henne!

[Lollo1402]
0

#10 Lämnar hon de bara?

Rorvers
0

Får kanin i buren ingen mat och vatten?

[Lollo 97]
0

Ja, jag antar det eftersom hon åker utomlands i flera månader.  Rätt så oseriöst och oansvarigt av en 22 åring.

Rorvers
0

Fråga om du kan hjälpa till att ta hand om kaninerna medan hon är borta!

[Lollo 97]
0

Ska fråga hennes pappa. Han säger säkert ja för han tycker bara de är till besvär.

[Lollo 97]
2

#13 vet inte, tror det men är inte säker. Men kan kolla någon dag under veckan.

Om ni vill kan jag ta kort på honom så får ni se hur mager den stora är.

[Lollo 97]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är lite bilder på honom.

[Lollo 97]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är han mager tycker ni? Vet att det är svårt att se på bilder :) Men man känner ryggraden på honom väldigt mycket.

[neptunens]
1

Jag tycker han ser lite tunn ut ja.

Rorvers
1

Det är inte okej! Om hon inte visar intresse av kaninerna tror jag inte hon skulle säga nej om du erbjuder dig att ta hand om dom. Skulle vilja se hur kaninen i buren ser ut och bor.

[Lollo 97]
1

#21 ska försöka fixa bild, men är just nu ingen hemma för de är på älgjakt pappan och hans andra barn.  Men kan ju gå dit utan att någon är hemma för det är ingen som bryr sig :) Ska försöka fixa idag eller imorgon :)

[Sockertoppens_kaniner]
0

Tycker också han ser tunn ut. Inte överdrivet, men han skulle absolut må bra av mer mat. Bra att du fixar bilder! :)

kanin och häst
0

Håller med de andra att han är lite tunn, inte mycket men kanske bra för honom att få mer mat och kärlek :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva