Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 368 ggr
Lizelda
0

Hatar att bli nedsläppt

Min lilla bebis är världens gulligaste kanin och jättesocial (tack Neptunens för en underbar kanin) och det är inga som helst problem att ha henne i knät eller lyfta upp henne eller något sånt. Men sedan kommer problemet. Det går inte att släppa ner henne. När jag gör det så börjar hon sprattla och gör illa mig, oavsett ifall hon är en meter upp eller en centimeter. Jag vet inte vad jag ska göra då detta gör att jag inte vill lyfta henne alls och jag vet inte vad det beror på. Hon sitter ofta i fönstret och tittar ut så hon verkar ju inte ha problem med höjder.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

farvendal
0

Hur håller du henne när du släpper ner henne?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Lizelda
0

Jag håller henne mot brösten och brukar sätta mig på huk och hon är helt lugn tills jag flyttar henne från bröstet till golvet

farvendal
0

Håll en hand på/under hennes rumpa som stöd. Håll henne stabilt (men inte hårt). Känner hon att du slappnar av så börjar hon sprattla. Släpp inte ner henne förrän hon har slutat sprattla, annars lär hon sig exakt hur hon ska göra.

Det tar lite tid men det ger med sig med tiden. Inte helt kanske, vissa kaniner är bara sprattliga helt enkelt, men det brukar bli bättre.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Lizelda
0

Okej, ska testa det. Tack!

Namiko
0

Har du testat att sätta dig på golvet och böja dig fram så att du kan hålla henne mot dig tills hennes tassar når golvet? Det kan underlätta om du har något lite högre att sätta ner henne på så du slipper böja dig så långt så kan hon hoppa ner den sista biten själv.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Lizelda
0

Aldrig testat det men det är värt ett försök :)