Ta upp ungar
Hej! Jag har. Kaninungar som är fyra dagar gamla, kan jag ta upp en unge , hur ska jag göra, kan jag ha hAndskar? Vill ha många svar tack!😂
Klappa lite på mamman innan så kan du ta och hålla upp dem över boet för att titta till dem. Blir mamman sur så ger henne något gott under tiden. Jag har hanterat ungarna varje dag sedan dag ett.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
du kanske ska vänta tills de är lite större? de ska väl ha sin päls först innan man tar upp dem och gosar med dem, mamman kanske blir störd också? Då jag var liten fick jag inte röra min fars kaniner förrän de var så pass att de skuttade omkring i buren själva , och när deras mamma tillät att jag hanterade dem. Till de stora kaninerna brukade jag krypa ner i deras stora bur och kela 😃
U R us
Dom har päls💕
Som sagt så är det inga problem att ta upp dem nu. Bäst är att kolla dem en gång varje dag för att se om dem mår bra och tar bort om någon är död annars kan dem levande frysa ihjäl eller bli sjuka om dem ligger bredvid ett dött syskon.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Tycker inte att det är några problem att ta upp och KOLLA TILL ungarna. Så länge mamman accepterar det och du inte grejar med bebbarna, går det bra att checka dem. :)
Absolut inga problem, ta lite strö, och mammaluktanda saker i dina händer så att dina händer luktar "mamma" om mamman litar på dig borde det ändå inte vara några problem att göra det utan.
Det är bra/ viktigt att kolla om de är friska mår bra osv. ^^
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Tack alla💕
Jag brukar bara kolla så alla lever & mår bra.
Sedan ska ungarna lämnas ifred.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Kollat mina sen dag 1. Bara mamman är lugn! Muta med en morot eller knäcke eller pellets ;)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus