Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 773 ggr
Flippa
0

Herregud!

Min kompis Linnea har 2 marsvin. Och då jag fick filippa så vill hon också ha en kanin. Men hon får inte ha en kanin när hon har 2 marsvin. Då sa hon till mig:

Linnea: Gud vad jag längtar tills Felix och Nasse dör! (Hennes marsvin)
Jag: VARFÖR DET?!
Linnea: För då kan jag få en kanin.

FY säger jag! Det tycker jag är helt KNÄPPT! Ursäkta att detta var en väldigt onödig tråd , men  jag ville bara skriva av mig!
Ska jag säga till henne på något sätt? Eller ska jag bara låta hene vara?

Flippa
0

Vad ledsen jag blir när hon säger så ;(

Jennie104
0

Gud :( hur kan hon säga så :( gillar hon inte ens sina marsvin :<

myriis
0

Jadu, det lät inte roligt.. =/ Är hon fortfarande intresserad av marsvin eller vill hon verkligen inte ha dem? Isåfall kan hon ju ge bort dem.. Jag menar, bättre det än att hon inte skulle ta hand om dem.

Flippa
0

Usch Usch! Värsta djurplågaren tyckert jag, hon gör mycket dumma saker mot sina djur som är JÄTTE hemska! Som ex; Slår dom, släpper dom ca 1m uppifrån buren m.m

Flippa
0

Men hon är en hårthänt person, tar allt på allvar typ,
#3 Hon ska inte ha en kanin har jag bestämmt ;) Så som hon behandlar djur!

ciss
0

#4: Usch, vad hemskt! Varför säger du inte åt henne? :/

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

#6 Jag är en blyg person, vet inte vad jag ska säga :''( Jag vågar inte riktigt, vad ska jag säga?

Moonstrike
0

Usch! :S

Hon borde inte ha kvar sina marsvin… menINTE skaffa kanin heller, inte om hon håller på sådär… Hur gammal är hon?

Flippa
0

Om dom typ sprattlar slår hon dom! Det är hemskt att se det!
Jäkla mig som inte säger till henne!

Flippa
0

#8 11 år

flisan93
0

Hur tänker hon? Det bästa man har är ju sina djur som man har!!! Säg till henne på skarpen…!

myriis
0

Hon verkar inte riktigt förstå hur allvarligt det hon håller på med är. Hur är hennes djur, rädda/agressiva?

Du kan alltid tipsa djurskyddet anonymt, för jag gissar att hon har fler än du som ser vad hon håller på med? Hur reagerar hennes föräldrar?

Lollo86
0

#7 när du ser att hon är så våldsam med hennes djur får du väl säga till henne? du får ju säga till henne att det är levande varelser och inte bara leksaker som man kan slita och slänga med. fan blir så jävla förbannad när jag läser sånt om människor som inte kan ta han om sina djur.. Hur kan hennes föräldrar tillåta henne att ha djur?

Flippa
0

Joo, jag ska nog gör det.

Hon säger att jag håller marsvin löst :S Att man ska hålla hårt.. Fattar inte vad hon menar..

Flippa
0

Någon som vet hur jag ska säga, hon kan bli ganska arg Hemlis tror jag ^^

ciss
0

Jag har marsvin & man ska helt enkelt inte hålla hårt. Jag håller ett STADIGT grepp, men det är inte samma sak som att hålla hårt. De gör sig ju illa?!

Säg åt henne, eller så tipsar du Djurskyddet anonymt. Jag skulle nog ha gjort både och faktist. Prata med hennes föräldrar eller något ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Du kan ju säga t.ex "Dedär gör ju ont på marsvinen, så kan du ju inte hålla på"

Flippa
0

#16 Aha ;) Joo, bara hon inte får en kanin!
Pappa sa att vi skulle åka och hälsa på dom någon dag så då jag jag nog säga det.

[Niike]
0

Tycker du ska prata med hennes föräldrar, helt klart! De måste ju ändå fatta .. Om de inte bryr sig tar du kontakt med djurskyddet. Det här är allvarligt, djuren MÅR JU DÅLIGT om hon slår dem och missköter dem! Så strunta i om du är feg eller inte, du måste helt enkelt ta tag i saken. Lycka till!

[Niike]
0

Om du inte vågar själv berättar du detta för dina föräldrar, så få de i sin tur prata med din kompis föräldrar eller ta kontakt med djurskyddet!!

emmsaaan
0

Sån kompis har jag också! Hennes kanin har inget hö, jättelite spån, inte en enda leksak i buren, vatten varannan dag, nästan aldrig foder och ALDRIG grönfoder. Han fick vara ute o springa i en liten Hage nästan varje dag i somras, men inget vatten.. nu på hösten får han inte springa ute alls. bara sitta still dygnet runt. för ägaren tycks vara allergisk. blir så ledsen.. han är ju världens mysigaste kanin! hennes föräldrar bryr sig inte alls och dom är hemska med djur.

deras hamster blev sjuk och dom avlivade inte (för "dyrt").
**känsliga, läs inte :/

**så dom la hamstern i en sopsäck o slog den mot asfalten. och hon har haft en kull med hamstrar o släppte ut alla ungar i garaget, o låste. stackars djur asså.

LinaK
0

Men herregud :S stackars små djur. Dom kan ju bryta sig om hon släpper dom 1 m ovanför buren :S det är ju en väldigt hög höjd för ett sådant litet djur,

Jag tycker du ska prata med dina föräldrar, så dom kan prata med din kompis föräldrar. En vacker dag kanske marsvinen skadas fysiskt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

callo
0

#21 du det där tycker jag du ska anmäla till djurskyddsföreningen! Det är djurplågeri på högsta nivå och är ett brott, det bryter mot svensk djurskyddslag! Kan bli böter men även fängelse straff. Fy f*n vad hemskt.

lolaisdenied
1

Behandla henne såsom hon behandlar sina djurOskyldig

Lollo86
0

#24 kunde inte sagt det bättre själv

Flippa
0

#12 Det var ganska längesen jag var där, men för det mästa ser dom rädda ut .

senna
0

#24 - amen! ;D

Kristiansson
0

Slå henne!!!   En så jävla örfil alltså !    =O     Om hon tycker det är okej att slå fjuren så är det väl ok att slå henne!

Flippa
0

Hon tror snart att jag också är ett djur :S Slår mig, med ridpiskor, fast inte sådär på allvar, men hon slår mig sen skrattar hon bara, men när jag ska försöka slå henne säger hon bara
- Men ge dig! Sluta då!

myriis
0

Men gud. Om det varit jag hade jag dampat ut helt på henne och sen brytit kontakten, när jag sett till att hennes djur blivit bra

Miranda-w
0

Gud vad hemskt! Stackars marsvin! ;(

[Zoie]
0

Stackars dig jeka :(

Llinnea-
0

Asså Shiet, skulle aldrig kunnsa säga så, jag och många härinne älskar sina djur i vått och torrt.<3

KvirrZ
0

Herregud!

- Mvh Emma

Sosso
0

gud vad hemskt :'(( Vet inte hennes föräldrar något? Dom borde ha mycket, mycket mer koll än så! Undrar hur fan hon skulle behandla en kanin?? Stackars marsvin som får lida säger jag bara!

Lippo
0

Usch tycker synd om marsvinen! :(

Flippa
0

jaa stackars dom! Hennes föräldrar vet ingenting!

Ellen95
0

Jag skulle jätte gärna vilja ha marsvin men ALDRIG att jag skulle längta tills mina kaniner skulle dö aldrig!

Sosso
0

#37: Förstår att det är svårt (skulle jag tycka) men har du inte möjlighet att säga nåt till hennes föräldrar?

Flippa
0

#39 joo, kanske det ..