Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2585 ggr
Cindy S
1

Flämtande?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ta-Sia ligger ibland och flämtar och jag har läst att det kan bero på övervikt, värme eller annat. Jag ska väga henne idag, men undrar om ni kan se ifall det här slags flämtande är något att oroa sig över? Hon lägger sig bara ner ibland och flämtar, men hon kan ligga en stund och göra det.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Frosstis
0

Känn på hennes öron om hon är varm

Cindy S
0

Hur vet man ifall de är för varma? Ska de vara lika varma som resten av kaninen?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Frosstis
0

Jag tycker man känner om de är för varma :P Vet inte riktigt hur varma de ska kännas. Känner du att de är mer åt det svala hållet är det bra men känner du att de faktiskt är rätt varma är kaninen för varm

Cindy S
0

De kändes ok tycker jag. Hon väger ca 3.9kg vid nästan 5 månader. Det är väl inte för mycket?

Jessica Jones (2015-)

Fridaaaa
0

#4 Man får gå på hullet, inte exakt vikt 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cindy S
0

Ok. Jag tycker inte att hon känns för tanig, go att klappa utan att jag känner revbenen. Det är väl övervikten jag inte kan bestämma, men ingen har klagat på att hon ser överviktig ut i alla fall när jag lägger ut bilder och videos på forumet. Går det att se på bilder?

Jessica Jones (2015-)

Frosstis
1

Jag tycker att franska vädurar brukar kännas lite mulliga o goa i hullet. Så länge de inte besväras av det eller får dubbelhaka så är det bra

Cindy S
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev mindre orolig, speciellt eftersom jag skulle fixa hennes bur så hon får mer utrymme, men jag upp en bild där hon verkar mullig. Hon sover lugnt och är vacker, men vad tycker ni om hennes dubbelhaka?

Jessica Jones (2015-)

Fridaaaa
0

#8 En kanin kan ha dubbelhaka utan att vara tjock också men omöjligt att svara utifrån den bilden tyvärr

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.