Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2269 ggr
[thildaaaa]
0

Bökar/gräver/biter i tyg

Min kille har börjat gräva och böka runt i mina sänglakan och i mina kläder, ibland biter han också… när jag har en tjocktröja på mig så kan han göra detta också… någon som har/haft samma problem? hur får jag honom att sluta? vill inte att han har sönder tyger osv…

har en grävlåda med godis och papperspellets som han brukar gräva i som är tänkt att få bort lite av hans grävbehov… men det hjälper inte, är inte tillräckligt typ…

[SisselaJ]
0

Min hane gör samma sak, men han gör det för att han blir upphetsad av tyget och hanar sig… Jag har helt enkelt inte så mycket tyg liggandes tillgängligt för honom, men har man filt på sig kan man räkna med att bli uppvaktad!

[thildaaaa]
0

haha ^^ men min kille har matta och en tygbit på golvet osv men just sängen är rolig att böka runt i… ^^ men han borde ju inte "hana" sig eftersom han är kastrerad? men det kanske ej är ett hanbeteende?

[SisselaJ]
0

Min hane brukar para sig med filten om han får till det hehe… Men din hane kanske bara tycker det är roligt att böka rund och bädda, och gör det inte av upphetsning! :) jag vet tyvärr inte vad du kan göra åt det mer än att stoppa honom om du kommer på honom. Gör han det även om sängen är bäddad och täckt ligger slätt?

[thildaaaa]
0

Jaa om täcket ligger Slätt så böakr han vid kudden tills täcket ej är slätt längre ^^ vet inte om sänglakanen tar skada, men det var lite jobbigt att vakna mitt i natten av att han böka med en kudde så den hamna i mitt ansikte ^^

Frosstis
1

Gör en stor hög med massa filtar på golvet o låt han leka där i =) han verkar ju tycka det är kul

Chillevipp
0

Min hona gör så :(

[thildaaaa]
0

haha aa kanske ska prova det ^^